اخبار

بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌

بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ (27/9/95)

 

·   امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است: «اراده‌ی وحدت» و «اراده‌ی تفرقه»؛ و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)» به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه‌حل محنت‌های دنیای اسلام است.

 

·   جهاد با دشمنان اسلام و بشریت، به تناسب شرایط مختلف، گاه نظامی، گاه سیاسی و در شرایطی فرهنگی یا حتی علمی است و ملت‌های مسلمان به‌خصوص مبلغان دینی و جوانان باید با مطالعه و شناخت تعالیم الهی به پیامبر خاتم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، این مجموعه‌ی حیات‌بخش را مورد استفاده قرار دهند.

 

·   دنیای اسلام، امروز دچار گرفتاری‌ها و رنج‌های فراوانی است که «اتحاد، هم‌افزایی، تعاون و عبور از اختلافات مذهبی و فکری در زیر سایه‌ی مشترکات فراوان اسلامی»، راه‌حل این مشکلات و مصائب است. در صورت وحدت ملت‌ها و دولت‌های اسلامی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، توان تحمیل خواسته‌های خود بر مسلمانان را از دست می‌دهند و توطئه‌ی به فراموشی سپرده شدن فلسطین ناکام خواهد ماند.

 

·   حمله و کشتار مسلمانان از میانمار در شرق آسیا تا نیجریه در غرب آفریقا و رویارویی مسلمانان در منطقه‌ی بسیار مهم غرب آسیا از نتایج توطئه‌های تفرقه‌انگیز مستکبران بوده و در این اوضاع و احوال، شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل دو لبه‌ی یک قیچی به آتش‌افروزی و اختلاف‌افکنی مشغولند.

 

·   سیاست قدیمی انگلیسی‌ها مبنی بر تفرقه بینداز و آقایی کن، در دستور کار جدی دشمنان اسلام قرار دارد و سیاست‌ها و اقدامات انگلیسی‌ها در دو قرن اخیر به‌عنوان منبع شر و نکبت برای ملت‌های منطقه بوده است.

·   در روزهای اخیر، انگلیسی‌ها در نهایت بی‌شرمی، ایرانِ مظلوم و عزیز را تهدید منطقه نامیده‌اند اما همه می‌دانند که برخلاف این اتهامات، این انگلیسی‌ها هستند که همیشه منشأ و منبع تهدید و فساد و خطر و نکبت بوده‌اند.

 

·   دشمنان حتی اگر ادعای نرمش داشته و ظاهری آراسته هم داشته باشند، در باطن به تمام معنا وحشی و خشن هستند و ملت‌ها باید برای مواجهه با این دشمنان بی‌اخلاق، بی‌دین و بی‌انصاف آماده باشند.

 

·   همه‌ی فرَق اسلامی چه شیعه و چه سنّی، از ایجاد اختلاف حذر کنند و وجود نازنین پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، قرآن مجید و کعبه‌ی شریف را محور وحدت و همبستگی قرار دهند.

 

·   «تداوم راه پرافتخار امام و انقلاب»، «ایستادگی در مقابل دشمنان» و «دفاع بدون ملاحظه از حق و حقیقت»، بی‌تردید عزت و سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان خواهد آورد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر