اخبار

گزیده بیانات مقام معظم رهبری دردیداربا معلمان و فرهنگیان


اگر می خواهید این اقتدار و عظمت و مصونیت باقی بماند، باید در انتخابات شرکت کنید. مهم نیست به چه کسی رأی میدهیم، مهم این است که همه بیایند و باشند و نشان بدهند که حاضرند از اسلام و جمهوری اسلامی دفاع کنند. اگر این حضور ادامه یابد، دشمن هرگز هیچ غلطی در مقابل کشور نخواهد توانست بکند
.

 

آنچه برای منافع ملت به‌صورت فوری لازم است، حضور مردم است. حضور مردم دشمنان را از هیبت جمهوری اسلامی می‌ترساند. این هیبت ناشی از امثال حقیر نیست، به‌خاطر حضور مردم است. دولت‌ها تأثیری ندارند/ دشمن دشمن است. این دولت و آن دولت ندارد. آنچه مانع دشمنی می‌شود حضور مردم است.

 

سند ۲۰۳۰ یونسکو چیزی نیست که جمهوری اسلامی تسلیم آن شود. اصل کار غلط است؛ اینکه برویم سندی امضا کنیم و بعد بی‌سروصدا آن را اجرا کنیم؛ مطلقاً مجاز نیست. بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مندم. باید مراقبت    می کردند و نباید می گذاشتند کار به جایی بکشد که ما جلوی آن را بگیریم. اینجا جمهوری اسلامی است.

 

وظیفه‌ی آموزش و پرورش تربیت نسلی «با ایمان، با وفا، مسئولیت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس، مبتکر، راستگو، شجاع، با حیا، اهل تفکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور» است.

 

حضور همه‌ی مردم، با سلایق مختلف سیاسی، در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، ضامن حفظ اقتدار، اُبّهت و مصونیت کشور است و با چنین حضوری، دشمن هرگز نخواهد توانست هیچ غلطی در مقابل ملت ایران انجام دهد.

 

قدرت، اعتبار و آبروی کشور بیش از هر چیز وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازنده‌ی نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند.هزینه کردن برای معلم از وظایف مسئولان و دولت است زیرا همان‌طور که بارها گفته‌ام هزینه کردن برای معلم در واقع سرمایه‌گذاری است.معلمِ منیع‌الطبع، صبور، متدین و متین، این خصوصیات را با رفتار خود به دانش‌آموزان منتقل می‌کند.

 

آموزش و پرورش باید تربیت نسلی با ایمان، وفادار، مسئولیت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس، دارای ابتکار، راستگو، شجاع، با حیا، اهل فکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور را هدف اصلی خود قرار دهد.

 

جریانی به‌دنبال از بین بردن جایگاه و ارزش آموزش و پرورش و سلب اعتماد از این دستگاه بسیار مهم است،این جریان از خارج کشور هدایت می‌شود و تنها راه مقابله با آن، برطرف کردن نقاط ضعف آموزش و پرورش و زمینه‌های نفوذ است.

 

دانشگاه‌گرایی یک تفکر غلط و خطایی است که متأسفانه سایه‌ی آن از ابتدای ورود به محیط مدرسه تا پایان تحصیلات در آموزش و پرورش، بر سر دانش‌آموزان سنگینی می‌کند.ما نیازمند علم و تحقیق و پیشرفت علمی هستیم اما این موضوع بدین معنا نیست که همه‌ی دانش‌آموزان باید هدف خود را دانشگاه قرار دهند.

 

چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام‌نامه‌های سند تحول بود؟من به‌طور جدی از وزیر محترم و مسئولان می‌خواهم که موضوع اجرایی شدن سند تحول را پیگیری کنند زیرا آموزش و پرورش نیازمند تحول عمقی و به‌دور از تغییرات ظاهری است.

 

 

به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی که تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می‌دهد که برای ملت‌هایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند.

 

صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ی آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به سند ۲۰۳۰ یونسکو ندارد.اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.

 

تنها مانع در مقابل اظهار دشمنیِ دشمن، حضور مردم در صحنه است زیرا اُبّهت یک کشور ۸۰ میلیونی با نیروی انسانی قوی و باهوش و دارای میلیون‌ها جوان، در دل دشمن ترس ایجاد می‌کند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر