اخبار

بیانات فرمانده کل قوا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر

بیانات فرمانده کل قوا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر

۱۳۹۷/۰۶/۱۸

 

من به شما کاملاً امیدوارم. من به همه آنچه که درباره جوانان مؤمن گفته شد باور دارم/ مراقب باشید وسوسه دشمن در فضای عمومی زندگی تأثیر نگذارد، نفوذ دشمن نتواند در صفوف یکپارچه جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند. امروز در فضای مجازی و در بقیه زمینه‌ها دشمن به‌شدت فعال است. تلاش مأیوسانه میکند اما شما باید بایستید، از خودتان آمادگی و اقتدار نشان بدهید و ابتکار خود را به کار ببندید. خدای متعال به شما کمک خواهد کرد.

 

سیاست آمریکای ظالم در این منطقه این است که جنگهای خانگی باشد، برادران به جان هم بیفتند، تروریسم توسعه پیدا کند و یک قدرت اسلامی در منطقه سر بلند نکند. میدانند که پیام اسلام، دفاع از مظلومین و محرومان است و سیاست استکبار، ایجاد محرومیت و مظلومیت برای ملتها است. در مقابل این سیاست، نظام جمهوری اسلامی با قدرت تمام ایستاده است.

 

قدرتهای استکباری بیش از آنچه در واقع توانایی و اقتدار داشته باشند، با تشر و اخم و ابراز قدرت، کار خود را پیش میبرند. اگر ملتی از این تشر نترسید و از این اخم جا نخورد و به قدرت خود اعتماد کرد و با شجاعت، قدم در میدان حق و عدالت گذاشت، ابرقدرتها را به عقب‌نشینی وادار میکند و شکست میدهد.

 

جمهوری اسلامی و ملت ایران با ایستادگی در مقابل آمریکا ثابت کرده است اگر ملتی از اخم و تشر زورگویان نترسد و به توانایی‌های خود اعتماد و اتکا کند، ابرقدرت‌ها را به عقب‌نشینی و شکست می‌کشاند.

 

بار سنگین آینده‌ی روشن میهن عزیزمان بر دوش جوانان است و جوانان غیور ارتشی، یکی از بخش‌های مهم و حساس این مسئولیت را بر عهده دارند.نیروهای مسلح از چنین ملتی و چنین کشوری دفاع می‌کنند که باید این افتخار بزرگ را با همه‌ی وجود و با انگیزه‌های عمیق دینی و ملی ادامه دهند.

 

در چنین دنیایی، جمهوری اسلامی و ملت ایران با زبان رسا و بدون هیچ پنهان‌کاری، ایستادگی خود را در مقابل ظلم و استکبار ابراز می‌کند و همین مسئله علت اصلی دشمنی ظالمان جهانی با ملت بزرگ ایران است.

 

استکبار و در رأس آن آمریکای ظالم و ستمگر، منافع خود را در گرو ایجاد جنگ‌های خانگی، افزایش و توسعه‌ی فجیع فعالیت‌های تروریستی و درگیری‌های منطقه‌ای می‌بینند و متأسفانه برخی کشورهای منطقه به آن‌ها کمک می‌کنند.

 

آن‌ها می‌دانند که پیام جذاب اسلام، دفاع از مستضعفین و محرومین است، بنابراین از شکل‌گیری قدرتی بر مبنای اسلام بیمناکند.

 

تحلیلگران سیاسی و هوشمندان عالَم از اینکه ایران با اتکا به خداوند و تکیه بر قدرت ملی، قدرت‌های جهانی را در منطقه ناکام گذاشته است، شگفت‌زده‌اند و به این واقعیت اذعان می‌کنند.

 

اگر ملتی از این روش‌ها نهراسید و با شجاعت و اعتماد و اطمینان به توانایی‌های خود در راه حق و عدالت حرکت کرد، ابرقدرت‌ها را وادار به عقب‌نشینی و شکست می‌کند.

 

۴۰ سال است ایران آماج خرابکاری‌های آمریکا و همدستانش قرار دارد اما اکنون از نهالی کوچک به درختی برومند و پُرثمر تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبران، دل‌های ملت‌ها را به پیام انقلاب جذب و جلب کرده و توطئه‌های آمریکا را در منطقه به شکست کشانده است.

 

این‌ها نشانه‌هایی از قدرت پروردگار و صدق وعده‌های الهی است که می‌فرماید اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را نصرت می‌دهد و ثابت‌قدم می‌دارد.بر اساس آیه‌ی شریفه‌ی قرآن، هرچه می‌توانید بر قدرت خود بیفزایید که اقتدار شما دشمن را می‌ترساند و به عقب‌نشینی وا می‌دارد.

 

اجازه ندهید نفوذ دشمن در صفوف یکپارچه‌ی جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند.با وجود این، دشمن به‌شدت در زمینه‌های مختلف فعال است که باید با هوشیاری، وحدت و تکیه بر خداوند، در مقابل او ایستاد.شما قادرید دریاهای اطراف ایرانِ عزیز ما را با هوشمندی و شجاعت به امنیت کامل برسانید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر