اخبار

گزیده بیانات مقام معظم رهبری در دیدار باکارگران به مناسبت روز کارگر

نقش کارگر، ستون فقرات اقتصاد است؛ نقش کارگر را باید به‌عنوان محور کار و اشتغال در کشور معرفی کرد/ اشتغال مسئله مهمی است برای کشور. الان در ایام انتخابات هم هستیم؛ هر کسی که در دولت آینده مسئول شود، بایستی از روز اول، همت خود را به مسئله اشتغال بگمارد. این چیزی نیست که تأخیر در آن جایز باشد/ اشتغال اگر تأمین بشود، آسیبهای اجتماعی هم کم خواهد شد.

 

 من هرگز نمی‌گویم چه کسی را انتخاب کنید اما می‌گویم سر صندوق حاضر بشوید و رأی بدهید. هر کس کشور و امنیت را دوست دارد سر صندوق حاضر شود/ مسئولانی که انتخابات را برعهده دارند -در وزارت کشور، شورای نگهبان و صداوسیما- امانت مردم را حفظ کنند/ تکرار میکنم رأی مردم حق الناس است؛ اگر کسی تعرض کند، به حق الناس تعرض کرده.

 

 به نامزدهای محترم عرض میکنم نیتهایتان را خدایی کنید؛ برای قدرت نباشد؛ برای خدمت باشد. برای خدمت به مردم بخصوص طبقات ضعیف وارد میدان مبارزه شوید/ شعارها را جوری انتخاب کنید که همه بدانند شما میخواهید از قشر ضعیف کشور حمایت کنید/ این را هم همه بدانند که ما جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم؛ کار فراوان و پرحجم و باکیفیت و انقلابی.

 

 حضور مردم در انتخابات تعیین‌کننده است؛ اگر مردم حضور داشته باشند کشور در امنیت خواهدبود. انتخابات، امنیت ملی را تأمین میکند؛ گاهی میشنویم بعضی گفته‌اند وقتی ما آمدیم مسئولیت پیدا کردیم توانستیم سایه‌ی جنگ را از سر کشور رفع کنیم؛ نه، این حرفها درست نیست. آنچه سایه جنگ را در طول این سالهای متمادی از سر کشور رفع کرده، حضور مردم بوده است.

 

برای داشتن «اقتصاد پیشرفته و مستقل» و رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد و اگر بخواهیم جامعه‌ی کارگری از امتیازات و حقوق شایسته برخوردار باشد، باید بر روی «تولید ملی» تکیه و تأکید کنیم.مشکل اقتصاد کشور بدون راه‌حل نیست و گرهی نیست که بازنشدنی باشد و یکی از الزامات مهم در این گره‌گشایی، ملاحظه و رعایت حقوق کارگران است.

 

هر کس مسئول اجرایی کشور شود و همه‌ی کسانی که در دولت آینده مسئولیت بخش‌های اقتصادی را بر عهده می‌گیرند، باید از همان روز اول، همت و تلاش خود را به حل مشکل اشتغال معطوف کنند، چراکه در این موضوع مهم، حتی یک روز تأخیر جایز نیست.

 

ملت عزیز بدانند حضور در انتخابات در موضوع امنیت ملی تعیین‌کننده است و اگر مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، کشور در امنیت باقی خواهد ماند.ترس از حضور ملت در صحنه، علت اصلی خودداری دشمنان پررو، وقیح و گردن‌کلفت از هر عمل و اقدام سخت در مقابل ایران است چراکه دشمنان از حضور مردم در صحنه، به معنای واقعی کلمه می‌ترسند.

 

اگر میان ملت و نظام فاصله بیفتد و مردم به صحنه نیایند، دشمنان هر کاری بخواهند انجام می‌دهند چراکه این کارها برای آن‌ها خیلی هم سخت نیست همان‌طور که در جاهای دیگر دنیا این کارها را کرده‌اند.

 

گاهی می‌شنویم بعضی می‌گویند یا در گذشته گفته‌اند که وقتی ما آمدیم مسئولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه‌ی جنگ را از سر کشور رفع کنیم، اما این حرف‌ها درست نیست و واقعیت آن است که در تمامی سال‌های متمادی، حضور ملت در صحنه، باعث رفع سایه‌ی جنگ و تعرض از سر ایران شده است.

 

هرگز نمی‌گویم به چه کسی رأی بدهید یا ندهید، اما اصرار دارم که در پای صندوق رأی حاضر باشید و به هر کسی تشخیص می‌دهید رأی دهید.هر کس کشور، نظام و امنیت را دوست دارد در انتخابات شرکت کند، این حضور تعیین‌کننده، شرّ دشمن را از سرِ کشور کم خواهد کرد.

 

پیشرفت، اقتدار، آبرو، عزت و نفوذ امروز جمهوری اسلامی در منطقه مرهون همراهی و همدلی ملت با نظام است.هر کس براساس منطق و فکر، به نامزدی رأی دهد، حتی اگر در تشخیص اشتباه کرده باشد، نزد خداوند معذور است اما اگر سرسری و بی‌دقت انتخاب کند، پیش پروردگار و حتی وجدان خود عذری ندارد.

 

نامزد های انتخابات نیت خود را خدایی کنید و برای خدمت تلاش کنید نه برای قدرت، چراکه هر کس برای خدمت به مردم به‌ویژه طبقات ضعیف وارد میدان شود، هر حرف و حرکت او اجر و حسنه دارد.به‌گونه‌ای شعارها و برنامه‌ها را مطرح کنید که همه بدانند با هدف اصلی حمایت از طبقات ضعیف وارد عرصه شده‌اید و حل این مشکل مهم برای شما در اولویت جدی قرار دارد.بین خود و خدا عهد کنید که اگر مردم به شما رأی دادند، اولویت‌ها را رعایت کنید و به قشرهایی بیشتر توجه کنید که نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

 

مردم و نامزدها بدانند که برای حل مشکلات موجود باید مثل یک جهادگر، کمربسته‌ی خدمت بود و با کار «پرحجم و باکیفیت، مجاهدانه و انقلابی»، بن‌بست‌ها را شکافت و کشور را به پیش برد.

 

آرای مردم امانت است؛ در نهایت احتیاط و مراقبت این امانت سنگین را حفظ کنید و اجازه‌ی دست‌درازی به احدی را ندهید. رأی مردم حق الناس است و اگر کسی به حق الناس تعرض کند، از عهده‌ی آن برنخواهد آمد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر