اخبار

برگزاری پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

 

مصاحبه دکتر علیرضا اژدر در پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، درمشهد مقدس
 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور ، علیرضا اژدر اظهار کرد:

 

روشن‌ترین نقش‌ها را در طول سالیان گذشته در پیشبرد برنامه‌های نظام همین اساتید بسیجی بر عهده گرفته‌اند و امیدواریم اجلاس پانزدهم در مشهد بتواند این امر را بیش از پیش بهبود ببخشد.

 

وی خاطرنشان کرد:

نخستین وظیفه یک استاد بسیجی، خودآگاهی و انطباق صحیح با شرایط نوین جهان بدون از دست دادن مبنای فرهنگ اسلامی خود است.

 

مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور تصریح کرد:

برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی لازم است که ابتدا خودمان را آماده چنین تمدنی بکنیم و سپس با تلاش در حوزه علم که اصلی‌ترین محرک توسعه و پیشرفت است، به سوی این هدف والا حرکت کنیم.

 

دکتر اژدر عنوان کرد:

شاگردپروری که تفکر و تعهد را در تار و پود خود داشته باشد، نیازمند اساتیدی هم‌تراز با تمدن نوین اسلامی و نه پایین‌تر از آن است و داشتن چنین اساتیدی، سبب رساندن دانشجویان به درجه دریافت کامل فکری و عملی تمدن نوین اسلامی می‌شود.

 

جانشین مرکز پیوست‌نگاری فرهنگی بسیج درباره شرایط حال حاضر جهان، آن را همان جنگ همیشگی میان حق و باطل دانست و تاکید کرد:

جنگ میان خیر و شر از ابتدای تاریخ وجود داشته و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه می‌یابد و تا آن زمان یک مسلمان، فارغ از بسیجی بودن و یا نبودن، باید مطیع ولایت باشد و با خودآگاهی و خودسازی، مرگ استکبار را روز به روز نزدیک‌تر کند.

 

وی، یکی از اهداف مهم سازمان بسیج اساتید را تلاش برای تبدیل تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به مراکز نمونه علمی اسلامی عنوان کرد.

 (خبرگزاری فارس پنجشنبه 30 مرداد 1393)

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر