اخبار

بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان :

 بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان :

آمریکا، همان آمریکای قدیم است اما عده‌ای مغرض و یا ساده‌لوح تلاش می‌کنند این دشمن توطئه‌گر را در افکار عمومی ملت به فراموشی و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتی مناسب خنجر را از پشت فرو کند..

حتی اگر آیات صریح قرآن مجید درباره‌ی ایستادگی و مبارزه با ظلم و استکبار را کنار بگذاریم، حادثه‌ی بزرگ کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، نشان می‌دهد با آمریکا چگونه باید برخورد کرد.

مصدق برای مقابله با انگلیس به آمریکا تکیه کرد و همین خوش‌بینی و ساده‌اندیشی و غفلت، زمینه‌ساز موفقیت کودتایی آمریکایی شد؛ کودتایی که همه‌ی زحمات ملت را در ملی کردن نفت به هدر داد، رژیم مستبد و وابسته‌ی پهلوی را احیا کرد و ایران عزیز را ۲۵ سال در معرض شدیدترین صدمات ملی و ضربات سیاسی – اقتصادی و فرهنگی قرار داد.


امام خمینی ره رهبر مقتدر و مصمم که به وعده‌های الهی، ایمانی عمیق داشت از همان ابتدای شکل‌گیری نهضت برای مردم تبیین کرد که هرچه شرارت و توطئه است زیر سر آمریکا است.

پس از انقلاب، آمریکایی‌ها تا مدت‌ها در تهران سفارت و با دولت ایران ارتباط داشتند اما حتی یک روز از توطئه خودداری نکردند و این تجربه‌ی تاریخی، باید به برخی بفهماند که رابطه و دوستی موجب پایان خصومت‌ها و توطئه‌های آمریکا نمی‌شود.


آمریکایی‌ها با بدفهمی و ناتوانی از تحلیل واقعیات ایران، در تمامی ۳۷ سال اخیر سعی در براندازی اساسی انقلاب داشته‌اند اما به فضل الهی شکست خورده‌اند و از این پس نیز ناکام خواهند ماند.


 در سال‌های اخیر، کسانی مغرضانه و با خط‌دهی آمریکا و یا ساده‌لوحانه تلاش کرده‌اند با چشم‌پوشی بر تجربیات مکرر ملت، چهره‌ای بزک‌کرده از آمریکا ترسیم و این‌گونه وانمود کنند که اگر آمریکایی‌ها، روزی دشمن ایران بوده‌اند، امروز دست از آن توطئه‌ها کشیده‌اند!


هدف از این تلاش‌ها، این است که چهره‌ی واقعی دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا آمریکایی‌ها در نهان، به دشمنی خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو کنند.

واقعیت این است که اهداف آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، هیچ تغییری نکرده و آنها اگر بتوانند جمهوری اسلامی را نابود کنند لحظه‌ای درنگ و تأمل نخواهند کرد اما نمی‌توانند، و به یاری حق در سایه‌ی همت جوانان، گسترش و تعمیق بصیرت ملت و پیشرفت ایران، در آینده هم در تحقق این هدف ناکام می‌مانند.


یکی از مسئولان آمریکایی در مذاکرات از تنفر از جنگ گفته و حتی گریه کرده است؛ عده‌ای ساده‌لوح ممکن است این قضیه را باور کنند اما حمایت بی‌دریغ و کمک‌های بی‌وقفه‌ی آمریکا به رژیم جنایتکار، قصاب و آدم‌کش صهیونیستی و حمایت آنها از جنایاتی که در حق مردم یمن می‌شود، ماهیت واقعی آن ادعا و آن گریه را برملا می‌کند.


آنها به‌تدریج فهمیده‌اند که علت ایستادگی ملت، باورها و اعتقادات دینی است به همین علت، امروز با ابزارهای جدید، این اعتقادات و ارزش‌ها را آماج حمله قرار داده‌اند اما دانش‌آموزان، دانشجویان و همه‌ی جوانان ما، این حیله را بی‌اثر خواهند کرد.


آنها به‌تدریج فهمیده‌اند که علت ایستادگی ملت، باورها و اعتقادات دینی است به همین علت، امروز با ابزارهای جدید، این اعتقادات و ارزش‌ها را آماج حمله قرار داده‌اند اما دانش‌آموزان، دانشجویان و همه‌ی جوانان ما، این حیله را بی‌اثر خواهند کرد.


در سیاست‌گذاری، اجرا، تلاش و تحرک، اولویت‌بندی مسائل و زمینه‌های دیگر، ضعف‌هایی داریم که دشمن در موارد بسیاری، از آنها استفاده کرده است.

انتقاد، مایه‌ی پیشرفت است و جامعه نیز آزاد و دارای حق انتقاد است اما نباید این حرف تاریخی امام را از یاد ببریم که مکرر می‌فرمود «هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید».

شعار و فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران دارای پشتوانه‌ی قوی عقلانی و منطقی و برگرفته از قانون اساسی و تفکرات اصولی است که ظلم و ستم را برنمی‌تابد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر