اخبار

نشست شورای هماهنگی و بیانیه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

بسمه تعالی

نشست شورای هماهنگی بسیج اساتید دانشگاه پیام نور با حضور مسئولین استانی بسیج اساتید دانشگاه تشکیل گردید.


در این نشست آقای دکتر علیرضا اژدر ضمن بیان خیر مقدم به حضار و گرامیداشت هفته دفاع مقدس هدف از تشکیل جلسه شورای هماهنگی بسیج اساتید دانشگاه را استفاده از خرد جمعی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و اهداف و برنامه های سازمان بسیج اساتید در دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت بحمدالله اکثر اساتید دانشگاه پیام نور بسیجی و در همه فعالیت های علمی و اجرائی دانشگاه پیش قدم هستند.

ایشان کانون های بسیج اساتید دانشگاه در استان های مختلف را از جمله فعالترین کانون ها در سطح استان ها دانست و ابراز داشت تبعیت از مقام معظم رهبری و تلاش برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی از طریق فعالیت ذاتی اساتید که همانا پژوهش، تحقیق و فن آوری و همچنین تربیت دانشجویان در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است از اولویت های بسیج اساتید دانشگاه پیام نور است.

در ادامه برنامه آقای دکتر صادقی پیرامون گفتمان سازی از نگاه مقام معظم رهبری مقاله ای را ارائه نمودند.

آقای دکتر رکن آبادی، دیپلمات ارشد وسفیر سابق ایران در لبنان در ادامه این جلسه به بحث پیرامون مقاومت اسلامی ومسئله داعش پرداختند. ایشان سیر شکل گیری صهیونیسم در منطقه و پیدایش معضل داعش را بیان و اظهار داشتند، داعش توسط صهیونیسم، امریکا و استکبار جهانی شکل گرفته است که هدفی جز تخریب چهره مقدس اسلام را ندارند. ائتلاف امریکا در برابر داعش نیز جز یک نیرنگ چیز دیگری نیست.

ایشان در ادامه گفتند دانشگاه پیام نور با توجه به جمعیت بالای دانشجویی نقش بدیعی در فرهنگ سازی و تحقق فرهنگ اسلامی در ایران و جهان دارد. سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به تشکیل جبهه مقاومت اسلامی گفت: اساتید بسیجی دانشگاه پیام نور باید در زمینه فرهنگ سازی در جهت تشکیل نظام نوین جهانی و تقویت جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران است، اهتمام ورزند.

در ادامه جلسه آقایان حجت الاسلام و المسلمین دکتر جمشیدی راد مسئول محترم نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور، دکتر زارع معاونت محترم پژوهش و فنآوری، دکتر نجفی معاونت محترم فرهنگی و دانشجویی ودکتر صدری معاونت محترم اداری مالی و عمرانی به بحث پیرامون مسائل اخلاقی، پژوهشی و فرهنگی و اداری مالی ونقش و جایگاه بسیج اساتید در این رابطه پرداختند و مقرر شد کار گروهی از بسیج اساتید در این رابطه جهت هر چه فعال تر شدن نقش بسیج اساتید در فعالیت های پژوهشی تشکیل گردد.

 جلسه در عصر همان روز ادامه یافت و مسئولین محترم استان ها به بیان عملکرد و بیان تجربیات و پیشنهادات خود پرداختند.

در پایان جناب آقای دکتر صلاحی ریاست محترم سازمان بسیج اساتید کشور با حضور در جلسه ضمن تشکر از فعالیت های گسترده بسیج اساتید دانشگاه پیام نور، مسئولین بسیج اساتید دانشگاه را از مخلصین بسیجی دانست که برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش فراوان می کنند.

ایشان ضمن یادآوری ماموریت بسیج اساتید دانشگاه در خصوص پیوست نگاری فرهنگی از فعالیت های انجام شده در این حوزه توسط بسیج اساتید دانشگاه تشکر نمودند و بیان داشتند بزودی کارگاههای آشنایی با پیوست نگاری فرهنگی در استان ها با محوریت دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.

ایشان افزودند، امروز بسیج اساتید به یک جریان فکری تبدیل شده که باید هر چه بیشتر در جهت تشکیل دولت در طراز جمهوری اسلامی تلاش نماید و باید در این مسیر توکل بر خدا و همت بلند داشت و به سرمایه های انقلاب اسلامی توجه نمود و همه این امور با تبعیت از مقام عظمای ولایت و حرکت در صراط مستقیم علوی محقق خواهد شد و ما شاهد به بار نشستن خون شهدا خواهیم بود. انشا ا...

در پایان جلسه مقرر شد کار گروه ها جهت بررسی پیشنهادات و ارائه راهکارهای عملی تشکیل گردد.

***

متن بیانیه نشست اجلاسیه کشوری مسئولان بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

93/7/7

امام خمینی(رضوان ا... تعالی علیه):در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیم.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی): بسیج یعنی نیروی کارآمدکشوربرای همه میدان ها.

در خجسته ایام هفته دفاع مقدّس، بر روح آرام گرفته همه راد مردان این مقطع درخشان کشورمان که در خاک غنوده و در بهشت آسوده اند، سلام و درود بی شمار می فرستیم. دفاع مقدس رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت همیشه قهرمان ایران است. هفته دفاع مقدس با یاد و خاطره پر شکوه ترین صحنه های ایثار و شهادت گرامی باد.

ما اساتید بسیجی شرکت کننده دراجلاسیه کشوری مسئولان بسیج اساتید دانشگاه پیام نور در تاریخ 7/7/93 با عنایت به شرایط حاد و خاص منطقه و اتفاقات بین المللی، محور های مهم مورد توجه خود را ذیلاٌ اعلام می داریم:

1.       ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام می داریم که به عنوان فرزندان انقلاب، پیرو ولایت مطلقه فقیه و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بوده و چه در نبرد سخت و چه در صحنه جنگ نرم حضور داشته و تا آخرین قطره خونمان از این اصل متعالی دفاع خواهیم کرد. ضمن شکرگزاری از سلامتی مقام معظم رهبری با خلوص نیّت از خداوند منان سلامتی و طول عمر با برکت ایشان را مسئلت داریم.

2.       از مواضع متین و حق طلبانه ریاست محترم جمهوری در دفاع از حقوق ملت ایران در سازمان ملل و به ویژه حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای سپاسگزاری می نمائیم. از بیانات و مواضع جناب آقای دکتر روحانی نسبت به مداخله آمریکائیها، تحت عنوان ائتلاف ضد داعش در سوریه و عراق و نمایش مضحک مبارزه با تروریسم، قدردانی به عمل می آوریم.

3.       «موضوع هسته ای» نسخه مجاهدت دانشمندان هسته ای کشور و پایداری ملت مبارز در این راه و در زمره دست آوردهای بزرگ ملّی است که همگان به ویژه دانشگاهیان بسیجی در حفظ و صیانت از آن حساس می باشند.

ملت ایران به هیچ وجه از فناوری هسته ای در همه ابعاد تنازل نخواهد کرد و لذا از وزیر محترم خارجه و هیات مذاکره کننده ایرانی خواستاریم که در مذاکرات با توجه به بیانات مقام معظم رهبری تمامی حقوق هسته ای ملت ایران بر اساس معاهده ان پی تی شامل تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف و هم چنین آب سنگین اراک را صیانت نمایند و با هیچ وعده و وعیدی از این یافته های صلح آمیز هسته ای عقب نشینی ننمایند.

4.       انتظار می رود تمامی نهادها و دستگاه های مسئول درامر فرهنگ به خصوص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای حفظ و تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی و رعایت موازین شرعی که ثمره مجاهدت علما و خون شهیدان است تلاش بیشتری نموده و به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دررابطه با خطوط قرمز نظام اسلامی و عدم بکارگیری فتنه گران توجه عمیق وکافی نموده و با برنامه ریزی دقیق و ابتکار عمل به صورت فعال و با اقتدار در مسیر اصیل انقلاب اسلامی گام بردارند.

5.       ما اقدامات دد منشانه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را به شدت محکوم می کنیم. جنایت های این گروه تندرو، انحرافی و دست پرورده سازمان های جاسوسی امریکا و اسرائیل خبیث و حامیان مالی عربی آن، دل هر دردمندی را به درد می آورد. این گروه جانی به دنبال ایجاد اختلاف و اغتشاش بین مسلمانان و تغییر نقشه خاور میانه می باشند. ما رمز موفقیت در برابر این گروه و دیگر دشمنان را توکل بر خدا و وحدت و یکپارچگی همه گروه ها، طوایف و اقوام عراقی و مقاومت ارتش، مجاهدان و عشایر عراق در سایه توجه به نقش مرجعیت دینی و عمل به قانون اساسی این کشور می دانیم.

6.       اظهارات سخیف و بی ارزش نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل را به شدت محکوم می نمائیم. این اظهارات نشان داد که روباه پیر که در مسیر استعمارگری، دنباله روی امریکا و رژیم صهیونیستی است، هنوز واقعیت انقلاب اسلامی را درک نکرده و به میزان نفرت ملت ایران از دولت انگلیس و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی « انگلیس خبیثه» پی نبرده است.

در پایان ما اساتید بسیجی دانشگاه پیام نور با اطاعت از فرامین مقام عظمای ولایت در راه رسیدن به تمدن اسلامی همواره تلاشهای علمی و فرهنگی خود را تداوم خواهیم داد و به عنوان فرماندهان جنگ نرم در پرورش دانشجویان در طراز نظام مقدس جمهوری تلاش خواهیم نمود.

بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر