FA    [EN]
 
 
 
 
اوقات شرعي
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :


تقويم
<>
شيدسچپج
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


خبر روز

1402/5/29 یکشنبه

 
بسم الله الرحمن الرحیم
 بیانیه تحلیلی نشست سراسری و سالانه مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور
 
بخش اول:
انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمسک به حبل‌المتین اراده الهی و با عنایت خاص حضرت بقیه الله‌ الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مجاهدت و اخلاص خلف صالحش امام خمینی(ره) و با تکیه بر عزم عمومی مردم نجیب این سرزمین و پیشگامی علمای دین و دانشگاهیان متعهد و تلاش‌های مجاهدان در راه خدا آغاز شد و مسیری چهل و پنج ساله را تا افق ۱۴۰۲ پیموده و توان خود را برای برداشتن گام دوم انقلاب، با زعامت و درایت رهبر فرزانه، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، برای تحقق آرمان‌های عزت و شرافت امت اسلامی و ایران عزیز، با اقتدار به میدان‌ آورده است.
علی‌رغم همه فتنه‌های دشمنان اسلام و ایران، این نهال و نهاد نوپا و مقدس، با قدرت و شوکت، مسیر شکوه و عظمت را طی کرده و در راستای مقابله با جنگ تمام‌عیار شناختی- ترکیبی استعمار و استکبار علیه ارزش‌های مقدس آن، همچون کوه، با استقامت و صلابت ایستاده و فتنه اخیر دشمنان انسانیت و حقیقت را در ترویج فساد و فحشا در بین جوانان بویژه زنان و دختران غیور و عفیف ایرانی بخوبی شناخته و با آن مقابله کرده است. از این رو بسیج اساتید دانشگاه پیام نور ضمن هشدار به عاملان و غافلان، در زمینه از بین‌بردن حجاب و عفاف شرعی و قانونیِ زنانِ نجیبِ ایرانی، از سران قوا به جدّیت می‌خواهد که تمامِ عزم و توانِ خود را برای مقابله با این بلیّة خانمان‌سوز به میدان آورده و وظیفة خطیر خود را در پاسداشت وصایای شهیدان سرافراز به احسن وجه انجام دهند.
علی‌رغم شکست دشمن در این جنگ شناختی-ترکیبی، بسیج اساتید دانشگاه پیام نور هشدار می‌دهد که این جنگ پایان نیافته و دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا با نزدیک شدن به سالگرد فتنه و با استفاده از مناسبت‌های مختلف (اول مهر، 13 آبان، 16 آذر و انتخابات) به انحاء مختلف بر آتشِ زیرِ خاکسترِ اغتشاشات بدمد و با القای جو نارضایتی، ناامنی و نگرانی در آستانه انتخابات، مردم را دلسردکرده و موفقیت‌های نظام در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، علمی و آزادسازی بخشی از اموال بلوکه شده کشورمان را تحت الشعاع قرار دهد و به زعم خود، شکست در سرنگونی نظام را به بی‌ثبات‌سازی و کشته سازی تبدیل کند که نمونه آن را در حمله وحشیانه تروریستی 22 مرداد به حرم مطهر شاه‌چراغ علیه السلام شاهد بودیم (و البته زهی خیال باطل).
بخش دوم:
در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و اجرای عدالت علمی و فرهنگی، دانشگاه پیام نور به عنوان مولودِ انقلابِ نورانیِ اسلامی ایران و دانشگاه مستضعفین و مردمی‌ترین نهاد علمی کشور، قریب به چهاردهه است که پابه‌پای آرمانهای امامین‌ انقلاب، در جبهه محرومیت‌زدایی علمی و فرهنگی، به جهاد بی‌وقفه علمی در اقصی نقاط کشور مشغول بوده و توانسته با ترسیم چهره یک دانشگاه پیشرو و متکی به شیوه‌های نوین آموزش عالی، بخشی از بار سنگین رسالت توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را به دوش گیرد. شکستن سد کنکور در دهه هشتاد از برکات دانشگاه پیام نور بود که توانست با تأسیس مراکز و واحدهای مختلف، در دورترین نقاط محروم کشور، امکان تحصیلات عالی را برای جوانان مستعد این مناطق فراهم کند و موجبات گسترش آموزش عالی در مناطق دورافتاده همراه با عدالت و رفع محرومیت، افزایش برخورداری زنان از آموزش عالی، حفظ فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی و قداست خانواده از طریق بومی‌گزینی و درامان ماندن دانشجویان این مناطق از آسیب‌های اجتماعی ناشی از دوری از کانون گرم خانواده، کاهش مسایل و مشکلات فرهنگی و حفظ ثبات دینی و اعتقادی و ارزش‌های فطری دانشجویان، افزایش سطح دانش و آگاهی جوانان مناطق مرزی و مقاومت بالای آنها در برابر تبلیغات و وسوسه‌های دشمن برای پیوستن به گروه‌های تجزیه طلب و داعشی و... شده است. مهم‌ترین جلوه این خدمت را می‌توان در عدم همراهی و حتی مقابله دانشجویان و اعضای دانشگاه پیام نور با اغتشاش‌گران و طرفداران فتنه (ززآ) دید. یکی دیگر از افتخارات دانشگاه پیام نور شیوه آموزشی کتاب محور است که فرصت مناسبی فراهم آورده تا اساتید این دانشگاه با تألیف و تهیه متون مناسب، به تأسی از منویات مقام معظم رهبری، پیشروِ تحول در علوم انسانی از طریق اسلامی‌سازی و بومی‌کردن آن باشند. همچنین شیوه کتاب‌محور (به جای ارائه یک جزوه کم محتوا) و ارزشیابی‌های هماهنگ و سراسری موجب شده هر آزمون این دانشگاه به مثابه یک کنکور بوده و در نتیجه حدود یک سوم از راه‌یافتگان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، از دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور باشند. پیشگامی در آموزش الکترونیکی و مددرسانی در این رابطه به سایر دانشگاه‌ها در ایام کرونا نیاز به تعریف ندارد. درخشش دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و مدال‌آوری در جشنواره‌های مختلف دانشجویی و فعالیت‌های درخشان آن‌ها در اردوهای جهادی و دفاع از حرم اهل‌بیت (علیهم السلام) و تقدیم شهدای مدافع حرم، نیز همواره موجب سرافرازی بوده است. از دیگر افتخارات دانشگاه پیام نور، فعالیت آن در سطح بین‌المللی است که جریان دانشجوفِرِستی را به جریان میزبانی از دانشجویان خارجی تبدیل کرده و ضمن درآمدزایی ارزی، توانِ صدورِ فرهنگِ انقلابِ اسلامی و تغییرِ موازنه قدرتِ علمی به سودِ جمهوریِ اسلامیِ ایران را به نمایش می‌گذارد.
به رغم همه مجاهدت‌ها و ادایِ دینِ دانشگاه پیام نور در دفاع از گفتمانِ نابِ انقلابِ اسلامی، متأسفانه هر از چندی زمزمه‌های ناخوشایندی با پشتوانه طرح‌های غیرکارشناسی درباب ادغام و انحلال این دانشگاه تحت عناوین به ظاهر زیبنده اما در باطن فریبنده‌ای همچون آمایش علمی و مانند آن، باعث ایجاد نگرانی‌هایی در زمینه احتمال نفوذ برخی بدخواهان و مخالفان این دانشگاه انقلابی شده و دلسوزانِ متخصص و متعهد به تحققِ دانشگاهِ ترازِ انقلابِ اسلامی را آزرده خاطر می‌سازد که بارزترین نمونه آن را می‌توان در تلاش برای محدودکردن فعالیتِ این دانشگاه، به آموزش الکترونیکی (به جای آموزش ترکیبی فعلی) و واگذاری املاک و امکانات این دانشگاه انقلابی به سایر دانشگاه‌های نوپا (که به اذعان مسئولین آنان، خود بیش از 500 ملک مازاد در کشور دارند! https://www.irna.ir/news/85081623/) بدون توجه به سرنوشت ده‌ها هزار هیأت علمی و یاوران علمی و خانواده‌های آن‌ها در برنامه هفتم توسعه مشاهده کرد. از این‌رو، با نظر به تجربه ناموفق انحلال و ادغام بسیاری از نهادهای انقلابی (مانند کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و حتی مهار زیانبار رشد جمعیت و مانند آن که در بیانات رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها به خسارت‌های ناشی از چنین اقداماتی اشاره شده است) و با عنایت به نقش فعال این دانشگاه در تربیت دانشجویان متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی، بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور کشور ضمن هشدار به تمامی مسئولین مرتبط و با تذکر این‌که تصویب تبصره مربوطه در برنامه هفتم توسعه، موجب ناراضی‌تراشی در بین قشر عظیمی از جامعه بخصوص خانواده بزرگ ۴۰۰هزار نفری پیام‌نور و خانواده‌های آنان در شرایط حساس کنونی (سالگرد فتنه ززآ و نزدیک شدن به ایام انتخابات) خواهد شد، حمایت قاطع خود را از حفظ هویت مستقل این دانشگاه و لز‌وم توجه ویژه‌تر حاکمیت به تثبیت و تقویت همه جانبه آن اعلام داشته و از مجلس شورای اسلامی درخواست دارد تصمیم‌گیری در مورد ساماندهی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور را به مسئولان آن واگذار کند تا در طول اجرای برنامه هفتم، این دانشگاه ضمن تلاش برای نیل به خودکفایی مالی همچنان یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بزنگاه‌ها در همه‌جا و همه‌وقت باشد.
 
والسلام علی عبادالله الصالحین، بسیج اساتید دانشگاه پیام نور (۲۵ مرداد۱۴۰۲)
 

بيشتر

گزیده اخبار

1395/9/7 یکشنبه

پنج سرفصل مهم از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی که باید در برنامه‌ریزی‌ها و رویه‌سازی‌های بسیج مورد توجه جدی قرار گیرند.

این سرفصل‌ها، ناظر به عمل و واقعیت است و باید با برنامه‌ریزی دقیق، به مرحله‌ی اجرا درآیند.

1- متکی بودن بسیج به «بصیرت»:

 بسیج یک حرکت احساسی صِرف نیست، بلکه متکی بر فهمیدن، دانستن و بصیرت است و این جهت‌گیری باید همچنان در بسیج حفظ شود.

 در اوایل انقلاب اسلامی افراد بسیار پرشور و انقلابی بودند امّا اکنون در مقابل انقلاب قرار گرفته‌اند، این افراد به‌دلیل «نداشتن عمق دینی، حرکت بر اساس احساسات و هم‌نشینی با زاویه‌داران با انقلاب»، فاصله‌ی زیادی از انقلاب اسلامی گرفتند و درنهایت در مقابل انقلاب ایستادند.

 علت تأکید مکرر من بر بصیرت در قضایای سال ۸۸ که البته عده‌ای هم از این تأکید ناراحت شدند، اهمیت این موضوع در تشخیص مسیر حق و باطل است.

 -2 گسترده بودن دایره‌ی بسیج برای آحاد ملت و جناحی نبودن بسیج:

 بسیج لشکر انقلاب است و اگر دوگانگی هم وجود داشته باشد، آن دوگانه‌ی «انقلابی» و «ضدانقلابی» است زیرا حتی «غیر انقلابی» را نیز می‌توان جذب کرد.  البته این جذب حداکثری به معنای استفاده از هر روش و اقدامی نیست، اما هر جناح یا فردی که انقلاب را قبول دارد و در خدمت انقلاب است، بسیج شامل او هم می‌شود. بسیج جزو هیچ‌یک از جناح‌های انقلاب نیست بلکه بسیج، جریان و رود عظیم جاری به سمت اهداف انقلاب اسلامی است.

 3- لزوم «هم‌افزایی لایه‌های مختلف بسیج»:

 گستره‌ی بسیج شامل قشرهای مختلف مردم است و باید سازوکار مناسبی برای هماهنگی و هم‌افزایی در آن به‌وجود آید.

 4- «مظهر مردم‌سالاری دینی و اسلامی بودن بسیج»:

 برخی تصور می‌کنند مردم‌سالاری دینی فقط شامل حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخابات است در حالی که این موضوع، یکی از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی است و معنی واقعی آن یعنی «مردم، سالارِ زندگی جامعه‌ی خود بر اساس دینِ اسلام» هستند. بر اساس این تعریف، بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی در همه‌ی عرصه‌ها است، با چنین دیدگاهی، اگر بسیج وارد عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی و علم هم شود، اقتصاد مقاومتی و علم نیز مردم‌سالار خواهند شد.

 -5 لزوم تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در دو سطح رأس و بدنه‌ی بسیج:

 وظیفه‌ی این هیئت‌های اندیشه‌ورز در لایه‌های مختلف بسیج، طراحی برای مأموریت‌های مختلف اعم از جنگ سخت و جنگ نرم، و سازندگی و خدمات‌رسانی است. تشکیل این هیئت‌های اندیشه‌ورز موجب پویایی و خردمندی و تأثیرگذاری بیشتر و پیشرو بودن بسیج می‌شود، در کنار مجموعه‌های اندیشه‌ورز، باید هیئت‌های رصدگر نیز تشکیل شوند که مأموریت آنها مراقبت از نفوذ نکردن ویروس‌ها و مورد آسیب قرار نگرفتن سازمان بسیج است.

بيشتر

فعالیت ها و تصاویر
1397/4/17 یکشنبه


دیدار صمیمانه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور با وزیر محترم علوم، تحقیقات وفناوری



دراین دیدار ابتدا آقای دکتر پارسا مسئول بسیج اساتیددانشگاه ضمن تشکر ازجناب وزیربابیان ویژگیهای دانشگاه باطرح مشکلات اساتید وکارکنان از تحلیل ونگاه غیرواقعی اولیاء وزارت علوم نسبت به دانشگاه پیام نور گلایه نمودند وآمادگی اساتید بسیجی این دانشگاه را جهت برون رفت وضعیت فعلی دانشگاه ونقش آفرینی دراعتلاء علمی کشوربیان نمودند. سپس اساتید حاضردرجلسه دیدگاههای خود درزمینه مختلف دانشگاه وآموزش عالی کشورمان بیان نمودند.در این نشست جناب وزیر ضمن استقبال ازنظرات مطرح شده برضرورت نقش آفرینی اساتیداین دانشگاه درجهت اعتلاء ورفع مشکلات تاکید نمودند وبیان نمودندکه مشکلات وپیشنهادات ارایه شده از طریق ریاست محترم دانشگاه ازوزارت علوم پیگیری گردد.

درپایان ازجناب وزیر جهت حضور دردانشگاه پیام نور دعوت به عمل آمد ونامه ای حاوی نظرات ومشکلات و پیشنهادات بسیج اساتید درخصوص مسائل دانشگاه پیام نور به ایشان تقدیم گردید.

بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

1395/2/14 سه‌شنبه

برگزاری اردوی علمی سیاحتی باغ گیاه شناسی ملی ایران




بمناسبت 12 اردیبهشت ماه ، سالروز شهادت استاد مطهری، و تکریم و بزرگداشت روز معلم، اردوی یکروزه علمی و تفریحی «باغ گیاه‌شناسی»  ویژه اساتید بسیجی دانشگاه پیام نور برگزار گردید.

«باغ گیاه‌شناسی ملی ایران »  واقع در اتوبان تهران کرج، (پیکان شهر) زیرنظر موسسه جنگلها و مراتع کشور ، یکی از این مکان‌های زیبا و دیدنی تهران است، باغی که ساخت آن از سال 1347 آغاز شده، 145 هکتار است و 25 مجموعه و بیش از 4 هزار گونه گیاهی را از رویشگاه‌ها و اقلیم‌های ایران و جهان را در خود جای داده است.

این باغ نه تنها جایی برای گشت و گذار و لذت بردن از مناظر زیبا است، بلکه نقشی مهم در تحقیقات گیاه‌شناسی دارد و به عنوان ذخیرهگاه ژنتیکی از گیاهان در معرض خطر انقراض مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

در ابتدای باغ، ماکتی کوچک از گیاهان این باغ وجود دارد و بعد از آن باغ گیاهان دارویی است که گیاهانی چون مریم گُلی، بومادران، اسطوخودوس، رُزماری و غیره کاشته شده‏ است.

در این باغ،  اقلیم گیاهی بخش‌های مختلف ایران چون اقلیم البرز، زاگرس، باغ‌های کویری و باغ‌های ایرانی با سروهای بلند و همچنین اقلیم خزری بهمراه دریاچه و آبشار بازسازی شده است.

همچنین اقلیم چین و ژاپن، اقلیم هیمالیا، اقلیم قفقاز، اقلیم سیبری و آمریکا و باغ‌های اروپایی، از اقلیم‌های جهانی این باغ است که هر منطقه از خود را با درختان زیبا و گونه های مختلف و گلهای زیبا بخود اختصاص داده است.

یکی از جالبترین نمونه‏‌های گیاهی این باغ، کاشت گیاهی است که به فسیل زنده دنیا شهرت دارد و هزار سال عمر می‏‌کند.

ازجمله منطقه ی زیبای این باغ، اقلیم هیمالیا است که فضای آن با انتقال خاک زیرِ زمین متروی تهران-کرج به این منطقه آماده شده و با درختان سوزنی برگی چون کاج کاشفی، سندروس و بلوط همیشه سبز پوشیده شده است.














1395/1/15 یکشنبه



برگزاری کارگاه « بصیرت سیاسی در پرتو اخلاق دینی»
باحضور اساتید بسیجی سازمان مرکزی
(استان خوزستان-بهمن94)









برگزاری کارگاه « بصیرت سیاسی در پرتو اخلاق دینی»
باحضور اساتید بسیجی سازمان مرکزی
(استان خوزستان-بهمن94)





برگزاری کارگاه « بصیرت سیاسی در پرتو اخلاق دینی»
باحضور اساتید بسیجی سازمان مرکزی
(استان خوزستان-بهمن94)





برگزاری کارگاه « بصیرت سیاسی در پرتو اخلاق دینی»
باحضور اساتید بسیجی سازمان مرکزی
(استان خوزستان-بهمن94)




بازدیداساتید بسیجی از منطقه ی عملیاتی شلمچه


*************************
*************************

1395/1/15 یکشنبه


برگزاری مراسم بزرگداشت 175شهیدغواص  
(دانشگاه پیام نور استان کردستان)


















برگزاری مراسم بزرگداشت 175شهیدغواص (دانشگاه پیام نور استان کردستان)






برگزاری مراسم بزرگداشت 175شهیدغواص (دانشگاه پیام نور استان کردستان)





شهید منوچهر یوسفیان از شهدای غواص استان کردستان






برگزاری مراسم بزرگداشت 175شهیدغواص (دانشگاه پیام نور استان کردستان)

آلبوم تصاوير
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.متون عمومي
1402/5/29 یکشنبه

 
بسم الله الرحمن الرحیم
 بیانیه تحلیلی نشست سراسری و سالانه مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور
 
بخش اول:
انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمسک به حبل‌المتین اراده الهی و با عنایت خاص حضرت بقیه الله‌ الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مجاهدت و اخلاص خلف صالحش امام خمینی(ره) و با تکیه بر عزم عمومی مردم نجیب این سرزمین و پیشگامی علمای دین و دانشگاهیان متعهد و تلاش‌های مجاهدان در راه خدا آغاز شد و مسیری چهل و پنج ساله را تا افق ۱۴۰۲ پیموده و توان خود را برای برداشتن گام دوم انقلاب، با زعامت و درایت رهبر فرزانه، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، برای تحقق آرمان‌های عزت و شرافت امت اسلامی و ایران عزیز، با اقتدار به میدان‌ آورده است.
علی‌رغم همه فتنه‌های دشمنان اسلام و ایران، این نهال و نهاد نوپا و مقدس، با قدرت و شوکت، مسیر شکوه و عظمت را طی کرده و در راستای مقابله با جنگ تمام‌عیار شناختی- ترکیبی استعمار و استکبار علیه ارزش‌های مقدس آن، همچون کوه، با استقامت و صلابت ایستاده و فتنه اخیر دشمنان انسانیت و حقیقت را در ترویج فساد و فحشا در بین جوانان بویژه زنان و دختران غیور و عفیف ایرانی بخوبی شناخته و با آن مقابله کرده است. از این رو بسیج اساتید دانشگاه پیام نور ضمن هشدار به عاملان و غافلان، در زمینه از بین‌بردن حجاب و عفاف شرعی و قانونیِ زنانِ نجیبِ ایرانی، از سران قوا به جدّیت می‌خواهد که تمامِ عزم و توانِ خود را برای مقابله با این بلیّة خانمان‌سوز به میدان آورده و وظیفة خطیر خود را در پاسداشت وصایای شهیدان سرافراز به احسن وجه انجام دهند.
علی‌رغم شکست دشمن در این جنگ شناختی-ترکیبی، بسیج اساتید دانشگاه پیام نور هشدار می‌دهد که این جنگ پایان نیافته و دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا با نزدیک شدن به سالگرد فتنه و با استفاده از مناسبت‌های مختلف (اول مهر، 13 آبان، 16 آذر و انتخابات) به انحاء مختلف بر آتشِ زیرِ خاکسترِ اغتشاشات بدمد و با القای جو نارضایتی، ناامنی و نگرانی در آستانه انتخابات، مردم را دلسردکرده و موفقیت‌های نظام در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، علمی و آزادسازی بخشی از اموال بلوکه شده کشورمان را تحت الشعاع قرار دهد و به زعم خود، شکست در سرنگونی نظام را به بی‌ثبات‌سازی و کشته سازی تبدیل کند که نمونه آن را در حمله وحشیانه تروریستی 22 مرداد به حرم مطهر شاه‌چراغ علیه السلام شاهد بودیم (و البته زهی خیال باطل).
بخش دوم:
در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و اجرای عدالت علمی و فرهنگی، دانشگاه پیام نور به عنوان مولودِ انقلابِ نورانیِ اسلامی ایران و دانشگاه مستضعفین و مردمی‌ترین نهاد علمی کشور، قریب به چهاردهه است که پابه‌پای آرمانهای امامین‌ انقلاب، در جبهه محرومیت‌زدایی علمی و فرهنگی، به جهاد بی‌وقفه علمی در اقصی نقاط کشور مشغول بوده و توانسته با ترسیم چهره یک دانشگاه پیشرو و متکی به شیوه‌های نوین آموزش عالی، بخشی از بار سنگین رسالت توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را به دوش گیرد. شکستن سد کنکور در دهه هشتاد از برکات دانشگاه پیام نور بود که توانست با تأسیس مراکز و واحدهای مختلف، در دورترین نقاط محروم کشور، امکان تحصیلات عالی را برای جوانان مستعد این مناطق فراهم کند و موجبات گسترش آموزش عالی در مناطق دورافتاده همراه با عدالت و رفع محرومیت، افزایش برخورداری زنان از آموزش عالی، حفظ فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی و قداست خانواده از طریق بومی‌گزینی و درامان ماندن دانشجویان این مناطق از آسیب‌های اجتماعی ناشی از دوری از کانون گرم خانواده، کاهش مسایل و مشکلات فرهنگی و حفظ ثبات دینی و اعتقادی و ارزش‌های فطری دانشجویان، افزایش سطح دانش و آگاهی جوانان مناطق مرزی و مقاومت بالای آنها در برابر تبلیغات و وسوسه‌های دشمن برای پیوستن به گروه‌های تجزیه طلب و داعشی و... شده است. مهم‌ترین جلوه این خدمت را می‌توان در عدم همراهی و حتی مقابله دانشجویان و اعضای دانشگاه پیام نور با اغتشاش‌گران و طرفداران فتنه (ززآ) دید. یکی دیگر از افتخارات دانشگاه پیام نور شیوه آموزشی کتاب محور است که فرصت مناسبی فراهم آورده تا اساتید این دانشگاه با تألیف و تهیه متون مناسب، به تأسی از منویات مقام معظم رهبری، پیشروِ تحول در علوم انسانی از طریق اسلامی‌سازی و بومی‌کردن آن باشند. همچنین شیوه کتاب‌محور (به جای ارائه یک جزوه کم محتوا) و ارزشیابی‌های هماهنگ و سراسری موجب شده هر آزمون این دانشگاه به مثابه یک کنکور بوده و در نتیجه حدود یک سوم از راه‌یافتگان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، از دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور باشند. پیشگامی در آموزش الکترونیکی و مددرسانی در این رابطه به سایر دانشگاه‌ها در ایام کرونا نیاز به تعریف ندارد. درخشش دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و مدال‌آوری در جشنواره‌های مختلف دانشجویی و فعالیت‌های درخشان آن‌ها در اردوهای جهادی و دفاع از حرم اهل‌بیت (علیهم السلام) و تقدیم شهدای مدافع حرم، نیز همواره موجب سرافرازی بوده است. از دیگر افتخارات دانشگاه پیام نور، فعالیت آن در سطح بین‌المللی است که جریان دانشجوفِرِستی را به جریان میزبانی از دانشجویان خارجی تبدیل کرده و ضمن درآمدزایی ارزی، توانِ صدورِ فرهنگِ انقلابِ اسلامی و تغییرِ موازنه قدرتِ علمی به سودِ جمهوریِ اسلامیِ ایران را به نمایش می‌گذارد.
به رغم همه مجاهدت‌ها و ادایِ دینِ دانشگاه پیام نور در دفاع از گفتمانِ نابِ انقلابِ اسلامی، متأسفانه هر از چندی زمزمه‌های ناخوشایندی با پشتوانه طرح‌های غیرکارشناسی درباب ادغام و انحلال این دانشگاه تحت عناوین به ظاهر زیبنده اما در باطن فریبنده‌ای همچون آمایش علمی و مانند آن، باعث ایجاد نگرانی‌هایی در زمینه احتمال نفوذ برخی بدخواهان و مخالفان این دانشگاه انقلابی شده و دلسوزانِ متخصص و متعهد به تحققِ دانشگاهِ ترازِ انقلابِ اسلامی را آزرده خاطر می‌سازد که بارزترین نمونه آن را می‌توان در تلاش برای محدودکردن فعالیتِ این دانشگاه، به آموزش الکترونیکی (به جای آموزش ترکیبی فعلی) و واگذاری املاک و امکانات این دانشگاه انقلابی به سایر دانشگاه‌های نوپا (که به اذعان مسئولین آنان، خود بیش از 500 ملک مازاد در کشور دارند! https://www.irna.ir/news/85081623/) بدون توجه به سرنوشت ده‌ها هزار هیأت علمی و یاوران علمی و خانواده‌های آن‌ها در برنامه هفتم توسعه مشاهده کرد. از این‌رو، با نظر به تجربه ناموفق انحلال و ادغام بسیاری از نهادهای انقلابی (مانند کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و حتی مهار زیانبار رشد جمعیت و مانند آن که در بیانات رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها به خسارت‌های ناشی از چنین اقداماتی اشاره شده است) و با عنایت به نقش فعال این دانشگاه در تربیت دانشجویان متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی، بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور کشور ضمن هشدار به تمامی مسئولین مرتبط و با تذکر این‌که تصویب تبصره مربوطه در برنامه هفتم توسعه، موجب ناراضی‌تراشی در بین قشر عظیمی از جامعه بخصوص خانواده بزرگ ۴۰۰هزار نفری پیام‌نور و خانواده‌های آنان در شرایط حساس کنونی (سالگرد فتنه ززآ و نزدیک شدن به ایام انتخابات) خواهد شد، حمایت قاطع خود را از حفظ هویت مستقل این دانشگاه و لز‌وم توجه ویژه‌تر حاکمیت به تثبیت و تقویت همه جانبه آن اعلام داشته و از مجلس شورای اسلامی درخواست دارد تصمیم‌گیری در مورد ساماندهی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور را به مسئولان آن واگذار کند تا در طول اجرای برنامه هفتم، این دانشگاه ضمن تلاش برای نیل به خودکفایی مالی همچنان یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بزنگاه‌ها در همه‌جا و همه‌وقت باشد.
 
والسلام علی عبادالله الصالحین، بسیج اساتید دانشگاه پیام نور (۲۵ مرداد۱۴۰۲)
 
1402/4/12 دوشنبه
بیانیه‌ی بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور در پی اقدام بزدلانه و منفعلانه آتش زدن مصحف شریف قرآن کریم توسط کفار سوئدی
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَأَرَادُوا بِهِ كَيْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِينَ(انبیاء،۷۰)
 
۱ - کشور سوئد تبدیل به سرزمین شیطان و فتنه‌های آخرالزمانی شده است از تروریستی اعلام کردن سپاه مقدس پاسداران تا به رسمیت شناختن و ثبت کردن رابطه جنسی به‌عنوان ورزش و این بار آتش زدن مصحف شریف، نشان از فروپاشی و انحطاط غرب است و این رویکرد انفعالی قبل از آنکه ضربه‌ای به اسلام و مسلمین باشد موجب رسوایی بانیان، حامیان و فاعلان آن خواهد بود.
۲ - بی‌شک دولت خبیث و مزدور پرور سوئد در برابر عظمت گفتمان قرآن کریم و برنامه‌ریزی انسان‌ساز آن برای مسلمین و آزادیخواهان جهان، کم آورده است و در اقدامی بزدلانه به فتنه‌های شیطانی روی ‌آورده است. کینه این کفار خبیث نسبت به خدا و قرآن نشان از اثربخشی فرمول‌های این کتاب آسمانی در تمام شئون و ارکان زندگی مسلمانان است.
۳ -  همچنان که؛ نمرود نتوانست از پس ابراهیم برآید، به مصاف با خدای ابراهیم رفت و تیری به سمت آسمان رها کرد به این امید که خدای ابراهیم را شکست دهد اما ناگهان پشه‌ای ناچیز مغزش را جوید و همانطورکه قوم لوط، قوم عاد، نمرود، فرعون و سپاه ابرهه به عذاب الهی گرفتار شدند، دیری نخواهد پایید که وعده‌ی الهی در خصوص کشور شیطان صفت سوئد به‌خصوص حکومت جاهل آن محقق خواهد شد و در آتش خشم خداوند زمین‌گیر خواهند شد.
۴ -  بدین‌وسیله بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور استاندارد دوگانه و یک بام و دو هوای غرب و حکومت شیطانی سوئد که به‌ظاهر دم از حقوق بشر و احترام به عقاید دیگران می‌زند و در عمل آمر و حامی سوزاندن مصحف شریف است را به‌شدت محکوم می‌نماید و از مسلمان و آزادیخواهان جهان دعوت می‌کند تا این اقدام شیطانی را محکوم کنند.
۵ - ر پایان ضمن تسلیت به محضر مبارک حضرت بقیه ا... الاعظم، نایب برحقش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و عموم مسلمانان جهان، از وزارت امور خارجه خواستار پیگیری حقوقی این اقدام شنیع هستیم.
والسلام
بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور
1402/4/10
1402/4/6 سه‌شنبه

دیدار خانواده‌های شهدا با رهبر انقلاب

۱۴۰۲/۰۴/۰۴
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار صدها نفراز پدران،‌ مادران، همسران و فرزندان شهدا، شهیدان را قهرمانان برتر تاریخ کشور خواندند و با تبیین جایگاه عالی خانواده شهدا از زاویه‌های مختلف «قرآنی»، «جهادی»، «انسانی» و «اجتماعی»، اهالی هنر و رسانه را به تلاش هرچه بیشتر در زنده‌ نگه‌داشتن هنرمندانه یاد شهدا و الگوسازی برای نسل جوان فراخواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از زاویه «ارزش‌گذاری قرآنی»، پدران، مادران و همسران شهدا را دارای فضیلتی بیشتر از دیگر مومنان و مصداق صابرانی برشمردند که خداوند بر آنان صلوات و رحمت می‌فرستد.
ایشان، گذشت پدران و مادران از فرزندان دلبندشان و گذشت همسران شهیدان از محبت عاشقانه و آتشین به همسرانشان را اوج نیکوکاری و انفاق در راه خدا دانستند و افزودند: خانواده‌های شهیدان نمونه بارز جهاد با نفس هستند؛ چرا که با مبارزه و غلبه بر میل و محبت و اشتیاق خود به فرزندان و همسرانشان، آنان را راهی میدان جهاد کردند.
رهبر انقلاب، همه کسانی را که به نحوی از رزمندگان دفاع مقدس پشتیبانی می‌کردند، شریک مجاهدت‌‌‌های آنان خواندند و گفتند: در این میان، کسانیکه میوه‌های دلشان و همسران محبوبشان را در جهاد فی سبیل‌الله همراهی و کمک کردند، نقش بارزی در پیروزی حماسه دفاع مقدس دارند که متأسفانه این جهاد بزرگ پدران، مادران و همسران شهیدان تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.
ایشان رنج و درد خانواده‌های شهدا در فقدان عزیزانشان را تمام ناشدنی اما مایه عظمت و عزت دانستند و افزودند: از این زاویه نیز پروردگار علو درجات را نصیب این انسان‌های صبور و شکور می‌فرماید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پدران، مادران و همسران شهدا را گنجیه بی‌نظیر یاد و خاطرات شهیدان قهرمان «دفاع مقدس، امنیت، دفاع از حرم و عتبات و مقابله با حوادثی نظیر حوادث سال گذشته» خواندند و افزودند: رفتار این قهرمانان، برجستگی‌های اخلاقی، سبک زندگی و تحولات زندگی آنان برای جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان الگوساز است که انتشارخاطرات خانواده‌های شهدا در این الگوسازی نقش مهمی خواهد داشت.
ایشان، انقلاب اسلامی را نجات‌دهنده ایران از سقوط به دره «انحطاط اخلاقی،‌ دینی و سیاسی» خواندند و افزودند: جوانان کشور بعد از پیروزی انقلاب هم در همه حوادث سینه سپر کردند و با شکست دشمن در توطئه‌های مختلف و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها، به ایران عزت و سرافرازی بخشیدند.
رهبر انقلاب در پایان سخنانشان، اصحاب رسانه و هنرمندان همه رشته‌ها را به ترویج هنرمندانه و جذاب یاد و خاطرات شهیدان فراخواندند و گفتند: البته در سال‌های اخیر کارهای خوب در زمینه انتشار کتاب، فیلم و برخی محصولات هنری دیگر انجام شده اما نسبت به کارهای بزرگی که باید بشود، کم است.
 
بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار
 * من یک خطابی بکنم به کسانی که اهل هنرند، اهل رسانه‌اند، اهل نگارشند، قلم به دستند، شاعرند، نقاشند، هنرمندند. این خاطره‌ها را با زبان هنر بایستی نگه دارند. البته کارهای خوبی در این سالهای آخر اتفاق افتاده است، انجام گرفته است، خوب است این کتابها و بعضی از فیلمها، بعضی از کارهای هنری که انجام گرفته با ارزش است باید سپاسگزاری کنیم اما نسبت به آنچه که باید اتفاق بیفتد کم است ما تعداد شهدایمان زیادند هر کدام از اینها یک دنیایی هستند، هر کدام از اینها موضوع یک کار هنری با ارزشند، یا موضوع کار چند کار هنری؛ میشود فیلم ساخت، میشود کتاب نوشت، میشود نقاشی کرد درباره‌ی اینها، اینها را معرفی کرد به نسل جوان. این وظیفه‌ی ماست. شما همسران شهید، پدر شهید، مادر شهید، اگر مراجعه کردند و خواستند که شما مصاحبه کنید امتناع نکنید.
* از لحاظ ارزشگذاریِ نظام ارزشیِ اسلامی، خانواده‌ی شهدا یعنی پدر، مادر، همسر در رتبه‌ی بسیار بالایی قرار دارند. فضیلت اینها از فضیلت دیگر مؤمنین و مؤمنات و اینها بیشتر است.
* اینها همه الگویند. جوان احتیاج به الگو دارد. اینها الگوهای زنده‌ی کشور ما و جوانهای ما محسوب میشوند. یاد اینها باید زنده بماند. چه کسی یاد اینها را میتواند زنده نگه دارد؟ پدران، مادران، آنهایی که اینها را بزرگ کردند، آن همسری که مدتی با اینها زندگی کرده. رفتارهای اینها، پایبندیهای اینها، دلبستگیهای دینی‌شان، دلبستگیهای اجتماعی‌شان، دلبستگیهای عاطفی‌شان، اینها را شرح بدهند. اینها همه درس است. همه‌ی آنچه که در خاطره‌ی شماها از شهیدانتان وجود دارد، اینها همه درس است، اینها باید گفته بشود، اینها باید منتشر بشود، اینها باید مورد استفاده‌ی نسل جوان کشور قرار بگیرد.
* این یک ارزش قرآنی است؛ این صبری که پدر شهید و مادر شهید و همسر شهید برای شهادت فرزندشان کردند که انسان میخواند شرح حال را می‌بیند چه کشیدند اینها وقتی خبر شهادت عزیزشان به اینها رسید و چه صبری کردند، چه تحملی کردند این صبر بالاترین صبرهاست.
خدای متعال در مورد افراد صابر از قبیل این عزیزان میفرماید که «أُولَٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ » شما بر پیامبر و آل پیامبر صلوات فرستادید، خدا برای شما صلوات میفرستد.
* شهیدان شما در یکی از حساسترین مقاطع تاریخ کشور، سرنوشت کشور را عوض کردند. انقلاب اسلامی رخ داد تا کشور را که داشت به سرعت به سمت دره‌ی انحطاط اخلاقی و دینی و سیاسی پیش میرفت حفظ کند و حفظ کرد، بعد دشمن حمله‌ی نظامی کرد، این جوانها بودند که رفتند ایستادند هشت سال مقاومت کردند، کشور را نجات دادند.
بعد در طول این زمان تا امروز در فتنه‌های مختلف، در آشوب‌افکنیهای مختلف، در نوع متنوع حملات دشمن، جوانها سینه سپر کردند، تعدادی از اینها به شهادت رسیدند مثل همین حوادثی که در این سال گذشته یا سالهای گذشته اتفاق افتاد، توانستند این کشور را حفظ کنند، سرنوشت کشور را اینها به سمت سربلندی کشاندند.
* اسم جهاد که می‌آید آنچه که اول در مقابل چشم انسان ظاهر میشود آن جوان رزمنده‌ای است که در میدان دارد میجنگد. خب بله، او مجاهد فی سبیل‌اللّه است. اما فقط او نیست؛ مجاهدینی هستند بیرون از میدان.
آن بانویی که خانه‌ی خودش را محل پختن نان برای رزمند‌گان قرار میدهد، او هم مجاهد است.
آن خانواده‌ای که همه‌ی زندگی خودشان را صرف پشتیبانیِ تغذیه و امکانات زندگی برای رزمندگان قرار میدهند آنها هم مجاهدند، جهادند.
در بین مجاهدین بیرون میدان چه کسی رتبه‌اش و منزله‌اش میرسد به اندازه‌ی پدر شهید یا مادر شهید یا همسر شهید؟ اینها مجاهدین فی‌سبیل‌اللّه‌اند. «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ عَلَى الْقاعِدِین‌» شامل اینها هم میشود، اینها مجاهد فی‌سبیل‌اللّه‌اند.
 
1402/3/24 چهارشنبه

دیدار دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور با رهبر انقلاب

۱۴۰۲/۰۳/۲۱
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از بازدید ۱.۵ ساعته از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در عرصه‌های کشاورزی، پزشکی و سلامت، صنعت، محیط زیست، آب و ساخت نیروگاه؛ در جمع شماری از دانشمندان افتخارآفرین، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای، این صنعت را کلید پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف خواندند و با تأکید بر تلاش همه‌جانبه برای ملموس شدن تأثیر پیشرفت‌های هسته‌ای در زندگی مردم، گفتند: بومی شدن صنعت بسیار مهم هسته‌ای نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر صمیمانه از دانشمندان، مسئولان و فعالان صنعت هسته‌ای، نمایشگاه مورد بازدید را عالی، خشنودکننده و بشارت‌بخش خواندند و گفتند: باید مردم را با ابعاد گوناگون و تأثیرات این پیشرفت‌ها در زندگی ملت آشنا کرد.
ایشان در تبیین اهمیت ۳گانه صنعت هسته‌ای، این صنعت را به لحاظ پیشرفت و بروز توانایی‌ها، «آبروبخش» کشور دانستند و با اشاره به تأثیر اساسی دستاوردهای هسته‌ای در بهترشدن زندگی مردم، افزودند: صنعت هسته‌ای از لحاظ وزن سیاسی و جایگاه جهانی ایران، موجب آبروی ملی است؛ ضمن اینکه در نقطه مقابل تلاش‌های دشمنان برای بی‌آینده نشان دادن کشور و مأیوس کردن جوانان، روحیه امید و اعتماد به‌نفس ملی را در جامعه زنده می‌کند و به مردم و به‌خصوص جوانان نشان می‌دهد که می‌توان در میدان‌های بزرگ وارد شد و آن‌ها را به تسخیر درآورد.
رهبر انقلاب با استناد به اهمیت راهبردی و در عین حال «عینی و ملموس» صنعت هسته‌ای، آن را از مولفه‌های اساسی قدرت و اعتبار ایران برشمردند و گفتند: هرکس ایران، جمهوری اسلامی و قوت و پیشرفت کشور را دوست دارد، باید برای فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی هسته‌ای اعتبار و اهمیت قائل باشد.
ایشان ادعای غرب درباره «ترس از تولید سلاح‌ هسته‌ای در ایران» را دروغ خواندند و افزودند: خود آن‌ها می‌دانند که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ همانگونه که جامعه اطلاعاتی آمریکا چندین بار از جمله در ماه‌های اخیر به این واقعیت اذعان کرده که هیچ نشانه‌ای از حرکت ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای وجود ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تولید سلاح کشتارجمعی (چه هسته‌ای و چه شیمیایی) را مخالف اسلام خواندند و افزودند: اگر این مبنای اسلامی نبود و ما اراده تولید سلاح هسته‌ای داشتیم، این‌کار را انجام داده بودیم و دشمنان هم می‌دانند که نمی‌توانستند جلوی ما را بگیرند.
رهبر انقلاب «مخالفت با پیشرفت ملت ایران» را علت حقیقی گیر دادن دشمنان به صنعت هسته‌ای دانستند و گفتند: این صنعت، کلید پیشرفت چشمگیر کشور و ملت در بخش‌های مختلف است؛ ضمن اینکه دشمنان از الگو گرفتن دیگر ملت‌ها از راه و فکر پیشرفت‌آفرین ملت ایران هراس دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چالش هسته‌ای ۲۰ ساله دشمنان با جمهوری اسلامی را باعث روشن شدن حقایق متعدد دانستند که بروز توانایی و استعداد خارق‌العاده جوانان ایرانی در دل تهدیدات و تحریم‌های بی‌وقفه مهمترین آنهاست.
«آشکار شدن منطق غیرانسانی و زورگویانه مخالفان پیشرفت ایران»، دومین حقیقتی بود که رهبر انقلاب با اشاره به آن گفتند: آن‌ها فراتر از قراردادهای پادمانی توقعات قلدرمآبانه زیادی دارند؛ اگر آنها دنبال تهدید ملت ایران نیستند، چرا با امن شدن تأسیسات ایران مخالفند؟
 ضرورت بی‌اعتمادی به طرف‌های هسته‌ای، سومین حقیقت آشکارشده در چالش ۲۰ ساله هسته‌ای غرب با ایران بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره آن گفتند: طرف‌های هسته‌ای و آژانس در این سال‌ها وعده‌های زیادی دادند که عملی نشد و ما فهمیدیم به چه کسانی و کجاها باید اعتماد بکنیم یا نکنیم که درک این موضوع برای یک ملت بسیار مهم است؛ همچنانکه بابت بی‌توجهی به این مسئله، خیلی جاها ضربه خورده‌ایم.
تأثیر مشهود پیشرفت‌های هسته‌ای در شکست تاریخی غرب‌گرایان برای تحقیر ملت، واقعیت دیگری بود که رهبری با دانشمندان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای مطرح کردند.
ایشان گفتند: سلطه‌گران از دو روش ملت‌ها را عقب نگه می‌دارند و به استضعاف می‌کشند؛ روش اول، تسلط مستقیم بر ملت‌ها و استعمار آنهاست و روش دوم که خطرناک‌تر است، القای روحیه بی‌عرضگی و «ما نمی‌توانیم» در ملت‌هاست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اعمال هر دو روش در دوران قبل از انقلاب، افزودند: آن زمان در جلسه‌ای در دیداری تصادفی با یکی از مسئولان رژیم گذشته به کارهای آنها انتقاد کردم؛ آن مسئول در حالیکه «چپاول منابع نفتی ایران، تسلط بر بازار ایران و دخالت‌های حداکثری غرب در سیاست‌های ایران را نادیده می‌گرفت»، با افتخار گفت: این حرف‌های بیهوده را نزنید؛ اروپایی‌ها الان نوکر ما هستند و برای ما اجناس مختلف تولید می‌کنند و ما استفاده می‌کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: علاوه بر این نگاه حقیرانه و غرب‌زده مسئولان رژیم گذشته، به جوانان ما هم باورانده بودند که‌ «ایرانی بی‌عرضه و ناتوان است» و به قول یکی از نخست‌وزیران آن دوران، حداکثر استعدادش تولید آفتابه گِلی و سفالی است.
رهبر انقلاب در جمع‌بندی این بخش از سخنان‌شان، پیشرفت‌های هسته‌ای و جلوه‌گر شدن روحیه کار و امید و نشاط را شکست آشکار غرب‌گرایان خواندند و افزودند: آن روزگار، غرب‌گرایان ملت را تحقیر می‌کردند و امروز، ملت با دستاوردها و پیشرفت‌هایش آن‌ها را تحقیر می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امکانات هسته‌ای ایران را بیش از صد برابر سال ۸۲ یعنی آغاز چالش هسته‌ای برشمردند و گفتند: آن‌ها برای متوقف کردن این روند از جنایت و ترور هم کمک گرفتند اما نتوانستند و صنعت هسته‌ای اکنون با تلاش جوانان ملت در این کشور بومی شده و دیگر قابل سلب‌شدن نیست.
رهبر انقلاب در ادامه به یک نکته حاشیه‌ای اما مهم یعنی ایجاد تقابل بین علم و دین در قضیه رنسانس و انقلاب صنعتیِ غرب اشاره کردند و گفتند: یکی از مهمترین خطوط رنسانس این بود که برای پیشرفت علمی باید دین و معنویت کنار گذاشته شود، در حالی که امروز یعنی حدود ۵۰۰ سال پس از آن حادثه، در جمهوری اسلامی، مهمترین کارهای علمی در رقابت با دنیای غرب در حال انجام است، آن‌هم در حالی‌که علم و معنویت به‌گونه‌ای به هم آمیخته شده که پیشران اصلی پیشرفت‌های علمی، جوانان و نیروهای مؤمن و نمازشب‌خوان همچون شهریاری و فخری‌زاده هستند.
ایشان با تأکید بر ضرورت سرریز دانش هسته‌ای در بخش‌های مختلف زندگی همچون سلامت،‌ صنعت،‌ کشاورزی، محیط‌زیست و آب‌شیرین‌کُن، گفتند: خوشبختانه این کار در حال انجام است و من نیز تأکید و اصرار دارم که زندگی مردم، از پیشرفت‌های علمی صنعت هسته‌ای برخوردار شود.
رهبر انقلاب، مسئولان انرژی اتمی را به آگاه کردن مردم از آثار مفید صنعت هسته‌ای سفارش کردند و افزودند: اطلاع مردم از صنعت هسته‌ای محدود به مسئله انرژی و تولید برق است در حالی که اگر از منافع آن در همه بخش‌های زندگی خود مطلع شوند، قدر آنچه را که می‌گفتند حق مسلم ما است بهتر می‌دانند. البته در این زمینه صداوسیما و بخش‌های دیگر هم نقش دارند.
ایشان با تأکید بر «توسعه تجاری‌سازی محصولات و خدمات هسته‌ای» و «افزایش همکاری‌های علمی با کشورهای همسو و غیرمعارض به منظور استفاده هر چه بیشتر از امکانات و پیشرفت‌های دنیا»، در توصیه‌ای دیگر گفتند: موضوع تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را که چند سال قبل اعلام کردیم، جدی بگیرید و این هدف‌گذاری را به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال کنید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه کار بر روی ایجاد نیروگاههای با ظرفیت پایین و رایج در دنیا را ضروری دانستند و گفتند: کشور در بخش‌های مختلف به اینگونه نیروگاهها نیاز دارد.
رهبر انقلاب با توصیه مؤکد مسئولان انرژی اتمی به «تکریم، حفظ و صیانت از نیروی انسانی» گفتند: در حال حاضر تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته هسته‌ای بسیار کم است که حداقل باید ۱۰ برابر شود و ضمن جبران مشکلات و سختی‌های خاص این رشته، از دانشمندان موجود حداکثر استفاده، و حفاظت از آنها جدی گرفته شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه افزودند: البته دقت در جذب و ارزیابی نیروی انسانی هم مهم است چرا که دشمن در حال تلاش برای نفوذ و خرابکاری است که در برخی بخش‌ها از این ناحیه ضربه خوردیم بنابراین باید در ارزشیابی نیروی انسانی هم حداکثر مراقبت انجام شود.
ایشان در توصیه بعدی، «حفظ ارتباط، تعامل و همکاری با آژانس البته در چارچوب مقررات پادمانی» را ضروری خواندند و افزودند:‌ توصیه من از ابتدا به مسئولان مختلف صنعت هسته‌ای همین بوده است. البته زیر بار چیزی بیشتر از مقررات پادمانی نروید.
رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه سازمان انرژی اتمی زیر بار ادعاهای خلاف واقع و خواسته‌های زورگویانه طرف‌های مقابل نرود،‌ افزودند: آنچه را موظف به انجام آن هستید انجام دهید اما با ایستادگی بر مواضع خود، نه درخواست‌های زورگویانه را قبول کنید نه ادعاهای گاه و بیگاه و خلاف واقع را که مثلاً‌ فلان وقت فلان کار را کرده‌اید.
ایشان در این زمینه افزودند: البته در خصوص تعهداتی که اسفند ماه سال گذشته انجام شد، طبق گزارش جدیدی که مشاهده کردم، آژانس به تعهدات خود عمل نکرده است.
«پرهیز از تخطی از قانون مجلس در خصوص هسته‌ای» توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب در این خصوص گفتند: بر خلاف تصور اشتباه برخی افراد، مصوبه مجلس، قانونی خوب و به نفع کشور و صنعت هسته‌ای است که باید به آن عمل شود و در دادن دسترسی‌ها و اطلاعات از آن تخطی نشود.
توصیه و تأکید پایانی رهبر انقلاب در این دیدار به مسئولان سازمان انرژی اتمی، «حفظ زیرساخت‌های موجود صنعت هسته‌ای» بود.
ایشان در این زمینه گفتند: در طول سالهای قبل، مدیران و مسئولان و فعالان صنعت هسته‌ای، زیرساخت‌های مهمی ایجاد کرده‌اند که در توافقات مراقب باشید این زیرساخت‌ها دست نخورد.
 
1402/3/16 سه‌شنبه
 
بیانات رهبر انقلاب در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله)
۱۴۰۲/۰۳/۱۴
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع پرشکوه، عظیم و پرشور مردم قدرشناس و وفادار در سی‌و‌چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، امام راحل را از سرآمدان تاریخ ایران خواندند و با تبیین ۳ تحول بزرگی که امام در سطح کشور، امت اسلامی و سطح جهان بوجود آورد، گفتند: «ایمان» و «امید» امام، عامل نرم‌افزاری و بوجودآورنده‌ی این تحولات عظیم تاریخی بود و هرکسی و هر مجموعه و جریانی که به «ایران، منافع ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت کشور و عزت ملی» علاقه‌مند است، باید همه سعی خود را در تقویت «ایمان» و «امید» مردم و جامعه به کار گیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امام بزرگوار را پرچم برافراشته رسالت‌های الهی در عصر جاهلیت‌های مسلح قرن‌های اخیر خواندند و با اشاره به نیاز همه مسئولان و مردم به خصوص جوانان به شناخت ابعاد این شخصیت عظیم، افزودند: امام نه فقط سرآمد روزگار ما بلکه از سرآمدان تاریخ ایران است که هیچکس و هیچ جریانی قادر به حذف او از حافظه تاریخ و یا تحریفِ «موثر، طولانی و ماندگار» او نخواهد بود؛ چرا که خورشید را نمی‌توان پشت ابر پنهان کرد.
ایشان با اشاره به ابعاد شگفت‌انگیز شخصیت امام در «دانش‌های دینی، ایمان و تقوا، استحکام شخصیت و قوت و اراده، قیام لله و سیاست‌ورزی انقلابی، و ایجاد تحول در نظام بشری»، افزودند: جمیع این ابعاد در هیچ‌یک از سرآمدان تاریخ ایران دیده نمی‌شود؛ به همین علت امامِ یگانه ما، همیشه زنده خواهد بود و چهره درخشان خود را با صدای رسا به همه معرفی خواهد کرد.
رهبر انقلاب در تبیین تحولات بی‌سابقه‌ای که امام در ایران، امت اسلامی و جهان ایجاد کرد، گفتند: امام با بوجودآوردن انقلاب اسلامی و پیروزی آن بدست مردم، ساخت سیاسی سلطنتی را به مردم سالاری، حکومتی دست‌نشانده و ذلیل را به نظامی مستقل و متکی بر عزت ملی، رژیمی ضد دین را به نظامی اسلامی، استبداد را به آزادی و بی‌هویتی را به هویت ملی تبدیل کرد و یک ملت چشم‌دوخته به دست اجانب را به نیروی معجزه‌آفرین «ما می‌توانیم» مجهز ساخت که برطرف‌کننده همه مشکلات حال و آینده خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح ابعاد تحول امام در سطح امت اسلامی، به ایجاد بیداری اسلامی، تحرک و آمادگی نسبی در امت اسلامی و تبدیل مسئله فلسطین به موضوع اول جهان اسلام اشاره کردند و گفتند: امام در کالبد افسرده ملت فلسطین جان دمید و اکنون روز جهانی قدس نه تنها در ایران بلکه در پایتخت کشورهای غیر اسلامی هم به صحنه حمایت از مظلومان فلسطینی تبدیل شده است.
خروج از انفعال در مقابل مادی‌گری و جلب توجه ملت‌ها به معنویت، محور اصلی تحول امام در سطح جهان بود که رهبر انقلاب با اشاره به آن، گفتند: آن شخصیت عظیم، رنگ معنوی را در دنیا احیا کرد که هجوم شدید مراکز سیاسی و رسانه‌ای سلطه‌گران به مسائل و موضوعات معنوی و تلاش مبتذل آن‌ها برای ترویج مادی‌گری، واکنشی در مقابل این تحول است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صفحات کاغذ و نوارهای ضبط صوت را تنها عوامل سخت‌افزاری امام برای رساندن پیام‌ها و سخنان‌شان به مردم برشمردند و تأکید کردند: آنچه امام را به آن فعالیت‌های معجزه‌آسا قادر ساخت،‌ دو عامل مهم نرم‌افزاری یعنی «ایمان» و «امید» بود.
ایشان با اشاره به سخنان استاد شهید مطهری بعد از ملاقات با امام خمینی در پاریس، افزودند: مطهری که خود کوه ایمان بود، در امام چهار ایمان مشاهده کرد: ایمان «به هدف، به راه، به مردم و بالاتر از همه، ایمان به خدا».
رهبر انقلاب ایمان به خداوند را در مسیر امام یعنی مبارزه با دشمنان خدا، به معنای ایمان و اعتماد به وعده‌های الهی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن مجید، افزودند: پروردگار وعده داده است که هرکس او را یاری کند، از نصرتش برخوردار شود؛ وعده داده که گام‌های مومنان را ثابت و مستحکم گرداند، مدافع مومنان باشد و حق و هرچیزی را که به نفع مردم است، ماندگار سازد و باطل را همچون کف روی آب، دچار زوال و نیستی کند.
ایشان با فاصله‌گذاری میان اسلامی که امام به آن مومن بود با اسلام سرمایه‌داری و اسلام التقاطی روشنفکرانِ بی‌اطلاع، افزودند: امام به اسلام کتاب و سنت همراه با اجتهاد متقن و فهم درست، ایمان داشت و برداشت‌های به اصطلاح روشنفکران مدعی اما بی‌خبر از اسلام را قاطعانه رد می‌کرد؛ همانطور که با اسلام افراد متحجر مخالف بود که با برداشتی سطحی احکام سیاسی،‌ حکومتی و اجتماعی اسلام را رد و بی‌مسئولیتی را ترویج می‌کنند.
رهبر انقلاب درباره بُعد دیگری از ایمان امام یعنی «ایمان به مردم»، گفتند: امام با درک عمیق آیات الهی، به انگیزه‌ها و عمل مردم از جمله به رای آن‌ها، اعتماد و اعتقاد عمیق قلبی داشت و در مقابل برخی اظهار نگرانی‌ها می‌گفت «من مردم را بهتر و بیشتر از شما می‌شناسم».
ایشان، وفاداری ملت به راه امام، بردباری و ایمان خانواده‌‌های شهدا، مجاهدات جوانان و اجتماعات عظیم مردم در بزرگداشت دین و مسائل دینی و انقلابی را نشان‌دهنده صحت و عمق شناخت امام از ملت دانستند و افزودند: تعبیر «جمهوری» در نام حکومت یعنی جمهوری اسلامی، ناشی از اعتماد و اعتقاد امام بزرگوار به مردم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان نمونه‌ای از عمق تفکرِ مبنایی امام خمینی به جمهوریت، گفتند: امام(رض) همانگونه که در اواخر عمر تصریح کردند به اولین رئیس جمهور رای نداده بود، اما چون برای مردم اعتبار قائل بود، حکم همان رئیس جمهور را تنفیذ کرد.
رهبر انقلاب در تبیین «امید» به عنوان دومین عامل نرم‌افزاری در چندین دهه فعالیت تحول‌آفرین امام گفتند: «امید» عنصر دائم و موتور حرکت امام عظیم‌الشأن بود؛ به‌گونه‌ای که در دهه ۲۰ از قیام لله سخن می‌گفت، در دهه چهل عملا وارد میدان قیام شد و در دهه ۶۰، در دل طوفان‌های مهیب نظامی-امنیتی و سیاسی، خم به ابرو نیاورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امید دائم امام و پرهیز همیشگی ایشان از یأس را ناشی و متکی بر ایمان آن شخصیت جاودانه برشمردند و گفتند: امام همانگونه که خود می‌فرمود، هیچگاه دچار ناامیدی نشد و معتقد بود وقتی ملت چیزی بخواهد، حتما محقق می‌شود. ایشان با اشاره به تأثیر متقابل و فزاینده ایمان روشن و امید حقیقی بر یکدیگر، افزودند: امید با حرکت همراه است و با تنبلی نمی‌سازد و کسانیکه برای رسیدن به سرمنزل مقصود، به بی‌تحرکی و نشستن روی می‌آوردند در احادیث مذمت شده‌اند.
رهبر انقلاب پس از برشمردن ابعاد ایمان و امید امام، آحاد ملت بخصوص جوانان خوش‌روحیه و پُر تلاش کشور را به عمل به درس‌های امام بزرگوار برای پیمودن راه طولانی و انجام کارهای بزرگ پیشِ رو فراخواندند و گفتند: بدون تردید مهمترین درس و توصیه ایشان به ما، ادامه دادن راه او، نگهبانی از میراث او و دنبال کردن تحول سه گانه‌ای است که در سطح کشور، امت و جهان ایجاد کرد.
ایشان اقتضائات و ابزارهای لازم برای دنبال کردن راه و هدف امام را متفاوت از شیوه‌های ۴۰ سال قبل دانستند و در عین حال افزودند: البته جبهه‌بندی‌ها عوض نشده و امروز هم مانند دیروز، جبهه استکبار، جبهه صهیونیست‌ها و جبهه زورگویان متجاوز در مقابل ملت ایران صف کشیده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته تفاوت جبهه‌بندی امروز با دیروز این است که ملت ایران قوی‌تر و آنها ضعیف‌تر شده‌اند.
رهبر انقلاب از فراموش کردن این جبهه‌بندی به دره‌ای خطرناک در مقابل ملت یاد کردند و با تأکید بر اینکه هر گاه این جبهه‌بندی را فراموش کردیم ضربه خوردیم، گفتند: تحول‌آفرینی‌های امام بزرگوار، دشمنان سرسخت، پر بغض و کینه، جنایتکار و متجاوزی دارد که ملت ایران برای مقابله با آنها باید به همان نرم‌افزار امام بزرگوار یعنی ایمان و امید مجهز باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مردم، جوانان، نخبگان، هسته‌های انقلابی و مجموعه‌های سیاسی گفتند: هر کسی که دوستدار ایران و منافع ملی و بهبود اوضاع اقتصادی، و به دنبال اصلاح مشکلات رنج‌آور اقتصادی و معیشتی، و در پی جایگاه با عزت ایران در نظم جهانی پیشِ رو است، باید برای ترویج و زنده ماندن ایمان و امید در کشور تلاش کند.
ایشان با اشاره به این واقعیت که بر خلاف خیال اشتباه برخی افراد، «دشمنی‌های استکبار و صهیونیسم جهانی با ملت ایران، بر اثر عقب‌نشینی‌های موضعی کمرنگ یا محو نمی‌شود» خاطرنشان کردند: در موارد متعددی عقب‌نشینی‌های ما موجب شد آنها جلو آمدند و بیشتر متعرّض شدند؛ چرا که هدف اصلی آنها بازگرداندن ایران به دوران قبل از انقلاب یعنی دوران وابستگی و بی‌هویتی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه افزودند: در برخی دولت‌های این چند دهه، افرادی معتقد به عقب‌نشینی و امتیاز دادن بودند اما در یکی از این دولت‌ها، همان کشوری که در مقابل آن عقب‌نشینی کرده بودیم، برای رئیس‌جمهور ما کیفرخواست صادر کرد و او را به دادگاه غیابی کشاند و یا در دولت دیگری که گویا متأسفانه به آمریکایی‌ها کمک هم شده بود، آنها ایران را محور شرارت نامیدند.
ایشان هدف اصلی تلاش دشمنان را «تضعیف ایمان مردم و خاموش کردن شعله امید در دل‌ها» برشمردند و گفتند: حفظ استقلال و عزت و منافع ملی، وابسته به حفظ ایمان و امید است و در این چند دهه، دستگاههای عنود و لجوج استکبار و دستگاههای امنیتی و سیاسی و مالی آنها هر کاری توانستند برای تضعیف ایمان و امید انجام دادند که در موارد معدودی هم پیشرفت کردند اما در اغلب موارد به توفیق الهی مغلوب و منکوب ملت ایران شدند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آخرین حلقه از سلسله تلاش‌های دشمنان البته تا امروز را، اغتشاشات پاییز گذشته خواندند و در تبیین اجزای شکل‌دهنده آن گفتند: طراحی جامع این اغتشاشات در اتاق‌های فکر کشورهای غربی انجام، و اجرای آن با پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای گسترده دستگاههای امنیتی غرب و پادویی عناصر خائن و مزدورانِ پشت‌کرده به وطن و عوامل سیاست‌های خصمانه علیه ایران همراه شد. البته ترکیبی از معدودی مغرض و تعداد بیشتری افراد غافل و احساساتی و کم‌عمق، و جمعی هم از اراذل و اوباش، پیاده نظام این حرکت در داخل کشور بودند.
رهبر انقلاب با برشمردن برخی اقدامات عمیقاً خصمانه غربی‌ها در این اغتشاشات همچون آموزش صریح ساخت بمب دستی در رسانه‌های خارجی، ترویج شعارهای تجزیه‌طلبانه و حرکات مسلحانه، عکس یادگاری گرفتن سیاستمداران ارشد برخی دولت‌های غربی با مزدوران بظاهر ایرانی و شکنجه و به شهادت رساندن دانشجو و طلبه و عناصر انتظامی و بسیجی به دست پیاده‌نظام دشمن گفتند: آنها فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده و می‌توانند ملت ایران را به خدمت اهداف خود بگیرند اما احمق‌ها باز هم اشتباه کردند و باز هم ملت ایران را نشناختند.
ایشان هوشیاری مردم در بی‌اعتنایی به فراخوان‌های بدخواهان ایران و نقش‌آفرینی متعهدانه جوانان در خیابانها و دانشگاهها از جمله وظیفه‌شناسی بسیج دانشجویی و بسیج اقشار را باعث ناکامی دشمن خواندند و در عین حال تأکید کردند: نقشه دشمن باطل شد اما این هشدار به همه داده شد که نباید از کید دشمن غفلت کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین شگردهای جبهه مقابل برای ناامیدسازی جوانان، گفتند: سعی آنها این است که با به رخ کشیدن مشکلات معیشتی و تورم و گرانی، جوان ایرانی را ناامید کنند در حالی که اولاً همه این مشکلات قابل رفع است و به توفیق الهی برطرف خواهد شد. ثانیاً مشاهده مشکلات باید موجب افزایش انگیزه برای یافتن راههای رفع آنها و کمک به افرادی ‌شود که در میدان برای حل آنها تلاش می‌کنند. ثالثاً در کنار مشکلات، پدیده‌های امیدآفرینِ بسیار و پُرشماری در کشور وجود دارد که بدخواهان نمی‌خواهند این پدیده‌ها دیده شوند.
ایشان، پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علم و فناوری، زیرساخت‌های رو به رشد صنعتی و کشاورزی و حمل و نقل، تربیت نیروی انسانی، فعالیت‌های عمرانی در مناطق محروم و دوردست کشور، پیشرفت در سیاست بین‌المللی، عزت ملی و در اقتدار نظامی و دفاعی کشور را از جمله حقایق امیدبخش و نویددهنده آینده روشن خواندند و گفتند: دشمن می‌خواهد این حقایق از یاد برود و جوان ایرانی از آنها مطلع نشود.
رهبر انقلاب با انتقاد از برخی افراد به علت خدشه کردن در مقوله امید و امیدواری و متهم کردن دیگران به بی‌اطلاعی از واقعیت‌ها گفتند: آنها می‌گویند شما از واقعیت‌ها خبر ندارید در حالی که واقعیت مورد نظر آنها همین مشکلات اقتصادی و معیشتی است که همه از آن خبر دارند و در رنج هستند.
اقدام برخی‌ها در اشارات مکرر به وجود افراد بدون پایبندی به دین و انقلاب در لایه‌های اجتماعی، شگرد دیگری برای کشتن امید در دلها بود که رهبر انقلاب با اشاره به آن گفتند: این مسئله مخصوص امروز نیست و حتی در دهه ۶۰ هم که جبهه‌ها مملو از جوانان مؤمن بود، افرادی در تهران و شهرهای بزرگ نه تنها بی‌خیال و بی‌مسئولیت بودند بلکه کشور را هم مسخره می‌کردند که شرح حال‌ رزمندگان و روایت احساس دلتنگی آنها در زمان بازگشت به شهرهای بزرگ، به علت همین مسئله بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: امروز هم افرادی هستند که به اسلام و انقلاب و حتی به تعهد ایرانی پایبند نیستند، اما اینها ملت ایران نیستند؛ همچنانکه در مدینه النبی هم عده‌ای بودند که قرآن از آنها به منافقین و یا مُرجِفون یعنی شایعه‌پراکنان و ترس و تردید پراکنان یاد می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، گسترش هزاران هسته مقاومت در مساجد و هیئت‌های سراسر کشور و برخاستن جوانان مدافع حرم و امنیت از آنها، وجود دانشجویان و طلبه‌های با بصیرت و استوار، فعالان سخت‌کوش جهاد تبیین و گروههای کمک مؤمنانه را نقاط امیدآفرین دیگری در حرکت پر افتخار ملت و جوانان با وجود انبوه لغزشگاهها دانستند و افزودند: فعالان حوزوی و دانشگاهی و صاحبان جایگاههای اجتماعی و مورد توجه مردم، با رفع شبهات و خنثی کردن شیوه‌های بدخواهان برای بدبین کردن جوانان به مسئولان و به حرکت سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین بدبین کردن افراد به یکدیگر،  در تقویت ایمان و امید مردم تلاش کنند.
«بدبین کردن مردم به انتخابات» یکی دیگر از شیوه‌های یأس‌آفرینی دشمن بود که رهبر انقلاب با اشاره به آن گفتند: درباره انتخابات در آینده صحبت خواهم کرد اما انتخابات امسال انتخابات بسیار مهمی است که از هم اکنون دشمن توپخانه خود را برای تخریب آن فعال کرده، آن هم در حالیکه ۹ ماه با انتخابات فاصله داریم.
 
بيشتر
لوگوی سایت

1393/4/11 چهارشنبه


 


بسم رب الشهداء و
الصدیقین

بسیج یکی از ارزنده ترین یادگارهای امام راحل(ره) و از ثمرات مبارک درخت تناور انقلاب اسلامی است و به فرموده مقام عظمای ولایت  نقش بسیج درحفظ استقلال ملی، در حفظ غرور ملی، در حفظ افتخارات ملی، در تأمین منافع ملی، و در اعلاء پرچم اسلام و نظام جمهوری اسلامی برکسی پوشیده نیست! و تا وقتی برای این کشور امنیت لازم است تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد،  به نیروی بسیج، به انگیزه بسیجی، به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی، احتیاج است و  در یک جمله، بسیج نیروی کارآمد کشور برای همه میدانها است.

بر همین اعتقاد و بر همین اساس، جامعه دانشگاهی پیام نور ضمن تجدید پیمان با آرمان های بلند امام راحل «ره»، شهیدان ، جانبازان ، آزادگان و ایثارگران، و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی،  اعلام می دارد که در جهت حفظ و اقتدار نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی مضایقه نکرده و همگام با دیگر بسیجیان عزیز در حفظ این آرمان ها، اهتمام می ورزد.

بسیج اساتید دانشگاه پیام نور، آماده بهره مندی از نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما از طریق ایمیل زیرمی باشد.

b.a.payamenoor@gmail.com     

 بسیج اساتید دانشگاه پیام نور        

بيشتر

اخبار

بیانیه تحلیلی نشست سراسری و سالانه مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور
برگزاری نشست کانون های استانی بسیج اساتید دانشگاه پیام نور
بیانیه‌ی بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور در پی اقدام بزدلانه و منفعلانه آتش زدن مصحف شریف قرآن کریم توسط کفار سوئدی
دیدار خانواده‌های شهدا با رهبر انقلاب
دیدار دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور با رهبر انقلاب
بیانات رهبر انقلاب در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله)
نشست مسئولان استانی بسیج اساتید سراسر کشور
بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان
بیانات  مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی دانشجویان
دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با رهبر انقلاب
بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت استاد مرحوم دکتر علیرضا پارسا
مراسم گرامیداشت اولین سالگرد زنده یاد  استاد آقای دکتر پارسا
بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سی ‌و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)
رسالت فرهنگی اساتید بسیجی عمق بخشی فکری، دینی و ارزشی است
برگزاری نشست سالانه مسئولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه پیام نور
برگزاری نشست مسئولان بسیج اساتید با رئیس دانشگاه پیام نور
بیانات مقام معظم رهبری دردیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ و جمعی از مسئولان نظام
 بزرگداشت چهلمین روز درگذشت استاد فقید آقای دکتر علیرضا پارسا
پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
پیام تسلیت آقای دکتر مجتبی زارعی
پیام تسلیت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

بيشتر

نظر خواهي

محل درج نظرات و پیشنهادات شما
متن
موارد زير اختياري مي باشد
نام
سن
پست الكترونيك
شهر
كشور
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
 


بيشتر