اخبار

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله)

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله)

۱۳۹۷/۰۱/۲۵

 

توحید لازمه‌اش این است که انسان در مقابل زورگویی ظالم به مظلوم بایستد. بعثت این را به ما یادآوری میکند/ ایستادن ما کنار گروههای مقاومت در غرب آسیا و حضور ما در سوریه مقابل تروریستهایی که مورد حمایت آمریکا هستند برای همین است/ اینکه گفته می‌شود جمهوری اسلامی توسعه‌طلبی می‌کند، حرف مهمل و بی‌معنا و دروغی است. ما هیچ قصد توسعه‌طلبی نداریم، احتیاجی هم نداریم.

 

حمله‌ سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است. بنده صریحاً اعلام میکنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند؛ طَرفی هم نخواهند بست، سودی هم نخواهند برد؛ همچنانکه در سالهای گذشته در عراق، سوریه،‌ افغانستان حضور پیدا کردند و از این قبیل جنایات انجام دادند و سودی هم نبردند.

 

جمهوری اسلامی همچون گذشته در کنار گروه‌های مقاومت حاضر خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

 

توحید دربردارنده‌ی کلیات و اصول مبارزه با ظلم و زورگویی است و بر همین اساس، جبهه‌ی حق باید همواره با باطل مبارزه کند و در این مبارزه، سرنوشت محتوم باطل، عقب‌نشینی است.اگر به توحید اعتقاد داشته باشیم زیر بار ظلم نمی‌رویم و از مظلوم حمایت می‌کنیم و به همین دلیل است که هر جا مظلومی نیازمند یاری باشد، جمهوری اسلامی در آنجا حاضر خواهد بود.

 

ایستادگی در مقابل ظالم، قطعاً منجر به پیشرفت خواهد شد که نمونه‌ی بارز آن، ملت فلسطین است که در ابتدا ملتی ضعیف بودند اما بر اثر ایستادگی، اکنون آن ملت ضعیف به یک فلسطین قدرتمند تبدیل شده است که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند و این رژیم در مقابل ملت فلسطین احساس ضعف و عجز می‌کند.در این رویارویی، بدون تردید، فلسطینی‌ها بر صهیونیست‌ها غالب خواهند شد و سرزمین فلسطین به ملت آن بازخواهد گشت.

 

اینکه گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران توسعه‌طلب است، سخنی دروغ و خلاف واقع است و ایرانِ بزرگ و آباد و یکپارچه، قصد توسعه‌طلبی در منطقه و هیچ نقطه‌ای از دنیا را ندارد.

 

علت حضور ایران در سوریه و در منطقه‌ی غرب آسیا، یاری رساندن به مقاومتی بود که در مقابل ظلم وجود داشت و جبهه‌ی مقاومت به برکت یاری و کمک‌هایی که شد و با شجاعت نیروهای سوری توانست بر تروریست‌هایی که به‌وسیله‌ی آمریکا و غربی‌ها و مزدوران آن‌ها همچون سعودی به وجود آمده بود، غلبه کند و آن‌ها را شکست دهد.

 

این سخنان یک دروغ آشکار و فضاحت‌بار است زیرا آمریکایی‌ها با پول سعودی و امثال آن، این موجودات خبیث را در عراق و سوریه به وجود آوردند و هر جا که لازم بود از تروریست‌ها حمایت کردند و هنگامی هم که عناصر اصلی داعش در محاصره بودند، آن‌ها را نجات دادند.به‌رغم حمایت‌های آمریکا و عوامل آن‌ها، اما جبهه‌ی مقاومت توانست سوریه و عراق را نجات دهد.

 

بنده صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکار هستند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد که در منطقه‌ی غرب آسیا، هفت تریلیون دلار هزینه کرده‌اند و چیزی عاید آن‌ها نشده است. این سخن، صحیح است و از این پس هم آمریکا هرقدر تلاش و هزینه کند، چیزی عاید آن در منطقه نخواهد شد.

 

هدف آمریکایی‌ها، فقط سوریه و عراق و افغانستان نیست بلکه آن‌ها، به دنبال ضربه زدن به امت اسلامی و اسلام هستند، بنابراین دولت‌های اسلامی نباید خود را در خدمت اهداف آمریکا و برخی کشورهای متجاوز غربی قرار دهند.

 

برای یک کشور اسلامی همچون سعودی افتخار نیست که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش علناً در مورد آن‌ها بگوید «گاو شیرده». ذلت از این بالاتر نمی‌شود که پول یک کشور را بگیرند و با چنین تعبیری آن را خطاب کنند.

 

آن‌ها با بکارگیری سلاح شیمیایی و یا هر سلاح دیگر ضد ملت‌های اسلامی و ملت‌های مظلوم مخالفتی ندارند، همچنان‌که از بمباران روزانه علیه مردم یمن حمایت می‌کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز از صدام جنایتکار که با استفاده از سلاح شیمیایی هزاران نفر از مردم ایران و عراق را به شهادت رساند و یا مصدوم کرد، حمایت کردند.

 

البته دیکتاتورها در هیچ کجای دنیا کامیاب نخواهند شد و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.این تجربه به ما آموخته است که عقب‌نشینی، مشوق دشمن است و ایستادگی، موجب عقب‌رفت آن خواهد شد.

 

عقب‌نشینیِ استکبار و زورگویان عالم به دلیل ایستادگی و مقاومت در مقابل آن‌ها، یک «سنت الهی» است، امیدواریم ملت‌های عراق، افغانستان، سوریه، فلسطینِ مظلوم، میانمار و مردم کشمیر در آینده‌ی نه‌چندان دور، با مقاومت خود، دشمنان را به عقب برانند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر