اخبار

بیانات مقام معظم رهبری دردیدار باکارگران

بیانات مقام معظم رهبری دردیدار باکارگران

۱۳۹۷/۰۲/۱۰

 

آمریکایی‌ها سعودی‌ها را تحریک می‌کنند. خب چرا صهیونیست‌ها را تحریک نمیکنید؟ چون می‌خواهند جنگ مسلمان با مسلمان راه بیفتد. اگر این کشورها عقل داشته باشند با جمهوری اسلامی درگیر نمی‌شوند؛ اما اگر با ایران سینه‌به‌سینه شوند، قطعاً شکست خواهندخورد/ [آمریکایی‌ها] می‌خواهند هزینه‌ مقابله با ملت مقتدر ایران را خودشان متحمل نشوند. آن که باید پایش از منطقه قطع شود، آمریکاست.

 

بهترین راه مقابله با دشمن، همین حمایت از کالای ایرانی است. دشمنان فهمیده‌اند که در جنگ سختِ نظامی طَرفی نخواهند بست. بنده قبل از این هم در دوره‌ رئیس‌جمهور دیگر آمریکا گفتم که دوران بزن و دررو گذشته‌است. بزنید، می‌خورید/ امروز اتاق جنگِ علیه ما، وزارت خزانه‌داری آمریکاست. خب، راه مقابله چیست؟ به اقتصاد خودمان بپردازیم.

 

دیروز اینجا یک نمایشگاهی از تولیدات داخلی درست کردند، ده‌ها شرکت محصولات خودشان را آوردند و ما دیدیم. باید دست هنرمند کارگر ایرانی را بوسید/ بنده می‌گویم حمایت از کالای ایرانی یک عده‌ای باور نمیکنند/ دیروز به ما میگفتند. با یک سوم ظرفیت کار میکنیم. خب چرا؟حمایت از کالای ایرانی یعنی کار آفریده بشود، یعنی کارگر بیکار نداشته باشیم.

 

وظیفه‌ی دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه‌ی مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.

 

آن کسی که باید از منطقه‌ی غرب آسیا خارج شود، آمریکا است و نه جمهوری اسلامی و همان‌گونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن در رو» تمام شده است.

 

نیمه‌ی شعبان مظهر امید به آینده و امید به وعده‌ی تخلف‌ناپذیر الهی برای اصلاح نهایی جهان و تغییر شرایط ظالمانه‌ی کنونی به‌وسیله‌ی حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است.

 

مهم‌ترین ویژگی نیروی کار در ایران، این است که هنر و اندیشه و انگیزه و خلاقیت او از سطح متوسط جهانی بالاتر است.

 

به‌رغم همه‌ی فشارها و تحریم‌ها و همه‌ی مشکلاتی که مستکبران ایجاد می‌کنند اما تولیدات داخلی که در این نمایشگاه، عرضه شده بود، برجسته و ممتاز بود و باید در مقابل نیروی کار ایرانی سر تعظیم فرود آورد و به همین دلیل باید دست هنرمند کارگر ایرانی را که یکی از بهترین کارگران دنیاست، بوسید.

 

با وجود این برجستگی و هنرمندی نیروی کار ایرانی، اما متأسفانه عده‌ای در داخل، حمایت از کالای ایرانی را یا باور نمی‌کنند و یا به آن عمل نمی‌کنند.این حمایت، همه‌جانبه، و بر عهده‌ی مسئولان و همچنین مردم است.

 

وظیفه‌ی دولت و مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی، برطرف کردن کامل موانع، همچون مشکلات بیمه، بانکی، مالیاتی و کمبود نقدینگی است.اگر این مشکلات برطرف شوند، دیگر شاهد آن نخواهیم بود که کارخانه‌ای با یک سوم ظرفیت خود کار کند، زیرا خالی بودن ظرفیت یک کارخانه به معنای بیکاریِ متراکم در داخل است.

 

وظیفه‌ی مردم در حمایت از کالای ایرانی، تصمیم جدی برای خرید تولیدات داخلی است.

 

چرا عده‌ای بر خرید کالای خارجی اصرار دارند، این چه بدفهمی و مرضی است؟ همه‌ی دستگاه‌های دولتی و همچنین همه‌ی مردم باید تصمیم بگیرند که از کالای ایرانی استفاده کنند.

 

حمایت از کالای ایرانی، یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه‌های مقابله با طراحی اقتصادی دشمنان است زیرا آنان متوجه شده‌اند که در جنگ سخت و نظامی به نتیجه نخواهند رسید.

 

البته من در چند سال قبل و در زمان رئیس‌جمهور دیگرِ آمریکا که همانند رئیس‌جمهور فعلی، بداخلاق و هَجوگو بود، گفتم که دوران «بزن در رو» گذشته است و می‌دانند که اگر وارد درگیری نظامی با ایران شوند، چندبرابر ضربه خواهند خورد.آن‌ها اکنون تمرکز خود را بر جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی گذاشته‌اند و اتاق جنگ اقتصادی با نظام جمهوری اسلامی، وزارت خزانه‌داری آمریکا است.

 

من معتقد به قطع ارتباط با دنیا نیستم اما تکیه به بیرون مرزها نیز غلط اندر غلط است.ما حتماً باید با هوشیاری و زرنگی و جدیت با دنیا ارتباط داشته باشیم اما این را هم بدانیم که دنیا فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست، دنیا بزرگ است و باید با کشورهای مختلف ارتباط داشت.ارتباط با دنیا به معنای چشم دوختن به عنصر خارجی نیست بلکه باید به نیروی داخلی چشم دوخت.

 

اگر مردم ببینند که مسئولان اصرار دارند مشکلات را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی حل کنند، مشکلات و سختی‌ها را نیز تحمل خواهند کرد، بنابراین مسئولان توجه داشته باشند که نباید به خارج تکیه کرد.

 

آمریکایی‌ها تلاش دارند تا با تحریک سعودی‌ها و برخی کشورهای منطقه، آن‌ها را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند اما اگر آن‌ها عقل داشته باشند، نباید فریب آمریکا را بخورند.برخی کشورهای منطقه بدانند، اگر با جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شوند، قطعاً ضربه و شکست می‌خورند.به همین دلیل باید پای آمریکایی‌ها از این منطقه قطع شود و باید از منطقه‌ی غرب آسیا بیرون بروند.

 

ما اهل اینجا هستیم و خلیج فارس و غرب آسیا، خانه‌ی ما است اما شما، بیگانه و به دنبال اهداف خباثت‌آمیز و ایجاد فتنه هستید.بدانید، آمریکا و برخی کشورها نظیر آن، پایشان از این منطقه قطع خواهد شد.

 

شکایت و گله‌ی بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و کارگران موضوع واردات بی‌رویه و همچنین قاچاق کالا است که دولت باید با این دومقوله مقابله کند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر