اخبار

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

 تیر ماه 1397

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ

آنان تصمیم دارند که نور خدا را با دهان‌ها (و سخنان و افتراها) ى خود خاموش کنند، در حالى که خداوند کامل کننده نور خویش است، هرچند کافران ناخشنود باشند. (سوره صف، آیه 8)

 

ملت ایران دهها سال است که در حال مبارزه و جهاد با مستکبران و زورگویان عالم است و البته چه غرورانگیز است این جهاد مقدس. دستاوردهای متعدد دانشمندان و جوانان، زنان و مردان این مرز و بوم که بدون اتکا به بیگانگان و در نتیجه همین مجاهدتها حاصل شده، مایه مباهات هر ایرانی و خشم مستکبرین است. لذا از هر طرف دست به باج خواهی و فشارهای سنگین اقتصادی زده اند. مسلما تمامی این موارد در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد و عناد و لجاجت مستکبرین به عنوان نقطه سیاه و پایداری و استقامت ملت ایران به عنوان نقطه ای روشن و مایه امید مستضعفان و عبرت مستکبران در تمامی ادوار تاریخ بوده و خواهد بود.

 

علیرغم پایداری و اقتدار ملت عزیز ایران در برابر دشمنان، وقایع اقتصادی که در حال رخ دادن است در شأن این ملت فهیم نیست. افزایش نرخ ارز و طلا که به عنوان پایه پولی و قدرت پول ملی است، باعث کاهش قدرت خرید و ارزش ریال در برابر سایر ارزها می گردد. کاهش ارزش پول ملی موجب تحقیر ملت خواهد شد و به دنبال آن باعث افزایش قیمت سایر کالاها خواهد گردید. بسیج اساتید دانشگاه پیام نور ضمن برائت از اغتشاشگرانی که در کمین امنیت و اعتتبار این کشور هستند، از مسئولین و مدیران دولتی و کلیه کسانی که در حوزه اقتصادی مسئولیتی بر دوششان گذاشته شده است، می خواهد که به مطالبات به حق مردم رسیدگی نموده و از کلیه امکانات موجود برای ایجاد ثبات در اقتصاد استفاده نمایند. بسیج اساتید دانشگاه پیام نور، خود به عنوان یکی از خادمان ملت و گوش به فرمان رهبری، آماده است از کلیه ظرفیتهای علمی اساتید خود برای کمک به دولت بهره ببرد و در هر مرحله ای که دولت اعلام نماید، جهت کاهش تبعات منفی شرایط اقتصادی حاکم بر کشور سهیم باشد. علاوه بر این، اعتقاد داریم مثل همیشه کشورهای جهان خوار و در راس آنها آمریکا، نخواهند توانست با جنگ اقتصادی در اراده این ملت خللی وارد کنند و هر چند زحماتی را ایجاد خواهند نمود؛ اما مانند همیشه روسیاه خواهند بود و موجب افزایش اقتدار اقتصادی و ملی کشور خواهند شد؛ با این حال اقدام به موقع و انقلابی دولت و در راس آن رئیس جمهور و مجلس موجب نقش برآب شدن اقدامات دشمنان خواهد بود و سستی و بی تفاوتی آنها خیانت به ملت و نابخشودنی است.

 

 در شرایط فعلی کلیه مردم و مسئولین را به اهتمام در موارد زیر دعوت می کنیم:

1- دولت فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، در خصوص اقتصاد مقاومتی وتکیه بر توانمندی های داخلی را دراولویت قرار داده وبه آنها عمل نماید.

2- قوه مجریه وقوه قضائیه برخوردقاطع با اخلال گران اقتصادی بخصوص دانه درشتها را عملاً نشان دهند.

3- رئیس محترم جمهوراز حرف خارج وبه عمل اقدام نمایدو در این راستا، کابینه را ترمیم وازنیرو های دارای انگیزه، جوان وتوانمندجهت مدیریت جهادی خصوصاً در حوزه های اقتصادی استفاده نماید.

4- لازم است در کوتاه ترین زمان، ستاد تنظیم بازار در برابر گرانی ها، واکنش های عقلائی و علمی داشته باشند و از شتاب زدگی، خودرأیی و اشتباه خودداری کنند.

5- توجه به اهداف کلان اقتصاد مقاومتی، وابسته نکردن اقتصاد کشور به تصمیمات دولتهای آمریکایی و اروپایی، از مطالبات جدی است و چنانچه بخواهیم در آینده شاهد تکرار این وقایع نباشیم، باید اقتصاد را در برابر تصمیم های کشورهای خارجی مقاوم کنیم. در همین راستا تصویب معاهداتی که دارای مشکل است و مشخص نیست نتیجه آن به کجا ختم می شود باید از دستور کار مجلس و دولت خارج شود.

6- اهتمام ویژه مجلس به پیگیری اجرای قوانین تصویب شده مانند قانون شفافیت دارایی های مسئولان و ... توسط دولت در شرایط کنونی می تواند راهگشا باشد.

7- اعتراض قانونی، حق همه مردم است؛ اما در مجرای قانونی و انسانی باید حق را مطالبه کرد و شعار داد. شعارهای ساختار شکنانه موجب به حاشیه رفتن مطالبات مردم خواهد شد.

8- نباید اجازه دهیم منافقین و آشوبگران، فضا را در دست بگیرند و مطالبات اقتصادی به حق مردم به فراموشی سپرده شود. لازم است مردم حساب خود را از اغتشاشگران جدا کنند.

9- اخذ مالیات بسیار سنگین از سود حاصل از خرید و فروش طلا و ارز، یک سیاست مالی اقتصادی است که در جنگ های ارزی در سایر نقاط جهان استفاده می شود. لازم است سازمان امور مالیاتی در این زمینه اقدام انقلابی و عاجل انجام دهد.

10- تجار و بازرگانان، توزیع کنندگان کالاها و خدمات، اصناف و کسبه لازم است در شرایط فعلی مانند همیشه، با ایثار و از خودگذشتگی، پایبندی خویش به اسلام و انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دهند و از احتکار، عدم عرضه کافی، گران فروشی بی مورد و ... خودداری کنند و در این شرایط خطیر، اقتصاد کشور و طبقه مستمند را یاری کنند.

11- عموم مردم مسلمان و ایرانیان غیرت مند لازم است از خرید بی مورد ارز و طلا با هدف کسب سود خودداری کنند و این عمل را جهاد و ایثار اقتصادی برای اعتلاء و سربلندی کشور قلمداد نمایند تا با کاهش التهاب بازار قیمتها به تعادل برسند.مردم صبر را که زمینه ظفر است همت خود قرار دهند.

بی شک براساس وعده های الهی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف و عزیز ایران از این آزمون خطیر هم سرافراز بیرون خواهد آمد.

                                   

بسیج اساتید دانشگاه پیام نور، تیر ماه 1397

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر