اخبار

بیانات فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع(

بیانات فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع(


۱۳۹۷/۰۴/۰۹

 

نسل جوان بداند که دشمن با استقلال، عزت و پیشرفت و حضور او در میدان علم و سیاست مخالف است؛ البته این را باید یقین داشت که [اقدامات او] نتیجه‌ای نخواهد داشت به‌شرطی که ملت، راه ایستادگی و صبر و تقوا همراه با هوشیاری و تدبیر و انسجام ملی را ادامه دهد/ خداوند در قرآن می‌گوید که «سست نشوید و با دشمن سازش نکنید؛ خدای متعال برای شما کم نمی‌گذارد و پاداش شما را خواهد داد.»

 

از مردم معمولی تا مسئولین، خودمان مراقب کار خودمان باشیم. از سهل‌انگاری، غفلت، تنبلی، اشرافیگری و تکبر نسبت به آحاد مردم و تکیه به جایگاه چندروزه‌ی ریاست پرهیز کنیم. اگر این شد، خداوند توفیقاتش را عطا خواهد کرد. ان‌شاءالله جوانان، روزی را که جمهوری اسلامی در جایگاهی قرار بگیرد که دشمنان جرئت نکنند او را تهدید نظامی و اقتصادی کنند به حول‌وقوه‌‌ی الهی خواهند دید.

 

بعضی می‌گویند «تسلیم بشویم تا موذیگری دشمن ادامه پیدا نکند»، نمی‌دانند هزینه‌ تسلیم شدن بمراتب بیشتر از ایستادگی است/ دشمنی آمریکا بیشتر شده و نفرت ملت هم از آمریکا روزبه‌روز بیشتر می‌شود. امروز برنامه‌ی دشمن ایجاد شکاف بین نظام و ملت است/ این فشارهای اقتصادی را وارد می‌کنند تا ملت را از نظام جدا کنند؛ اما ما پیوندمان را با ملت بیشتر و انسجام دشمن‌شکن خود را حفظ خواهیم کرد.

 

سه جریان معارض داخلی در مقابل انقلاب از روز اول پیدا شد: یک جریان به‌اصطلاح لیبرال و متمایل به غرب و آمریکا، یک جریان کمونیست‌های اسلحه به‌دست که از هیچ‌کاری ابا نداشتند و منافقینی که با ظاهر اسلامی و باطن کفر در نهایت زیر پرچم صدام حاضر شدند هر سه جریان، مغلوب و منکوب انقلاب شدند. جمهوری اسلامی با کمک ملت، همه‌ی دشمنان خارجی و داخلی را به عقب‌نشینی وادار کرده‌است.

 

«اقتدار ملی» این نیست که پول‌های کشور را به کشوری دیگر بدهید و اسلحه بخرید؛ این حماقت است. یا اینکه کشوری از آن سر دنیا بیاید و برای حمایت از کشوری پایگاه بزند و خون ملتی را بمکد تا اقتدار خاندانی را حفظ کند. این ذلت است/ ملت ایران پیش‌رفت و آمریکا نتوانست هیچ غلطی بکند. اگر ملت، مقتدر نبود یک‌دهم این تلاش دشمن کافی بود تا این نظام محبوب را از ملت بگیرد.

 

«صبر» و «تقوا» موجب می‌شود دشمنان عنود در برابر شما هیچ غلطی نتوانند بکنند/ صبر یعنی در میدان باقی ماندن، از میدان بیرون نرفتن. اگر ایستادید، نسل‌های آینده به قله دست خواهند یافت/ انقلاب، ریشه‌دار و آینده‌دار است بشرط «صبر» و «تقوا» اگر این‌ها را شما جوانان و مسئولان و آحاد مردم بکار ببندید، دشمن هیچ آزاری نمی‌تواند به شما برساند.

 

اگر مؤلفه‌های اقتدار ملی تقویت شوند و در مقابل دشمن، سستی و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

 

انقلاب اسلامی، ریشه‌دار و آینده‌دار است و دستیابی به آرمان‌های بلند آن، به صبر و استقامت نیاز دارد.

 

تقوا به معنای مراقبت از خود در مقابل دشمن است و لازمه‌ی این مراقبت، هوشیاری در برابر حیله‌های دشمن و اعتماد نکردن به او، تدبیر و عقلانیت، و پرهیز از سهل‌انگاری و سستی است.

 

اگر همه‌ی مردم و جوانان و همچنین مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نظامی، این صبر و تقوا را به کار ببندند، به توفیق الهی، هیچ ضربه و صدمه‌ای وارد نخواهد شد.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی، غل‌وزنجیر از دست و پای مردم باز و طعم واقعی استقلال و آزادی چشیده شد.

 

این اعتمادبه‌نفس ملی همراه با ایمان بود، ایمانی که همچون روحی در کالبد حرکت عمومی کشور زمینه‌ساز زنده شدن، امید و ایثار و فداکاری در جامعه شد که نمونه‌های فراوانی از آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

 

با این روحیه و جرئت، سپاه، جهاد سازندگی، بسیج و حرکت‌های عمومی در کشور شکل گرفت و نیروهای مسلح جان تازه‌ای گرفتند و مجموعه‌های خدماتی و سازندگی و حرکت‌های پرافتخار علمی ایجاد شد.

 

این اقتدار نیست که برخی به بیگانگان پول بدهند و از آن‌ها سلاح بخرند و انبار کنند اما حتی نتوانند از آن سلاح‌ها استفاده کنند، و یا از آن‌طرف دنیا بیایند در کشوری پایگاه بزنند و خون ملت آن را بمکند تا اقتدار یک خاندان را حفظ کنند؛ این‌ها نمونه‌های حماقت و ذلت است نه اقتدار.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مؤلفه‌های قدرت است که باید از نظر کیفی، روزبه‌روز اعتلا یابد و از ظرفیت‌های فراوان آن استفاده شود.

 

برخی می‌گویند چرا در توصیف قدرت ملت ایران مبالغه می‌کنید، در پاسخ باید گفت: این، مبالغه نیست بلکه عینِ واقعیت است.

 

بزرگ‌ترین دلیل برای اقتدار ملت ایران، این است که یکی از سفاک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قدرت‌های دنیا یعنی آمریکا، در چهل سال گذشته از هیچ تلاش و شرارتی برای مقابله با ملت ایران فروگذاری نکرده اما نتوانسته غلطی بکند و در مقابل، ملت ایران پیشرفته‌تر شده است.

 

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سه جریان معارض در داخل کشور وجود داشتند؛ «جریان به‌اصطلاح لیبرال که دلبسته‌ی آمریکا و غرب بود»، «کمونیست‌های اسلحه به‌دستی که از هیچ اقدامی اِبا نداشتند» و «منافقین، با ظاهر اسلامی و با باطنی خبیث و کفرآمیز و بی‌هویت» که حتی حاضر به همراهی با صدام بدنام نیز شدند و اکنون هم مشغول ارائه‌ی خدمات جاسوسی و خبرچینی برای دولت‌هایی مثل فرانسه و انگلیس و آمریکا هستند.البته یک جریان تحجر و ارتجاع داخلی هم بود که آن‌ها قابل ذکر نیستند و ملت از آن‌ها عبور کرد.

 

اگر آمریکا می‌توانست به‌تنهایی به اهداف خود برسد، نیازی به تشکیل ائتلاف با کشورهای روسیاه و مرتجع منطقه نداشت.

 

به دلیل قدرت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی، دشمنی آمریکا بیشتر شده است و البته نفرت ملت ایران هم از آمریکا، روزبه‌روز بیشتر شده است.

 

برنامه‌ی دشمن، ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است و این طراحی نشان‌دهنده‌ی حماقت آن‌ها است زیرا نمی‌دانند نظام جمهوری اسلامی، چیزی جز ملت ایران نیست و این دو جداشدنی نیستند.

 

هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است اما به حول و قوه‌ی الهی، ما پیوندمان را روزبه‌روز با مردم بیشتر خواهیم کرد و با حفظ انسجامِ دشمن‌شکنِ خود، جوانان مؤمن و پرانگیزه و اهل اقدام را تقویت خواهیم کرد.

 

دشمن با استقلال و عزت و پیشرفت و حضور شما در میدان علم و سیاست و اعتلای کشور مخالف است.

 

اگر مسیر صبر و تقوای همراه با هوشیاری و تدبیر و انسجام ملی با قدرت ادامه پیدا کند، یقین داشته باشید موذیگری‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

 

هزینه‌ی تسلیم شدن به‌مراتب بیشتر از هزینه‌ی مقاومت و ایستادگی است و فایده و دستاوردهای ایستادگی صدها برابر بیشتر از هزینه‌های تسلیم شدن است.

 

تسلیم شدن در برابر دشمن عنود و لجوج نتیجه‌ای جز لگدمال و بی‌هویت شدن نخواهد داشت.

 

اگر سست نشوید و با دشمن سازش نکنید، خداوند متعال در مقابل این صبر و مجاهدت، کم نخواهد گذاشت و پاداش آن را به‌طور کامل خواهد داد.

 

مسئولان مراقب باشند از سهل‌انگاری، تنبلی، اشرافیگری، تکبر نسبت به مردم، و تکیه به جایگاه چندروزه‌ی ریاستی اجتناب کنند.

 

آن روزی که ملت ایران در جایگاهی قرار گیرد که دشمنان جرئت تهاجم نظامی، اقتصادی و امنیتی و سیاسی را نداشته باشند، دیر نخواهد بود و جوانان آن روز را خواهند دید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر