اخبار

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور به مناسبت فرارسیدن سالروز کودتای ننگین 28 مرداد

« بیانیه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور به مناسبت فرارسیدن سالروز کودتای ننگین 28 مرداد »

      یکی از نقاط عطف و تأثر برانگیز تاریخ معاصر ایران کودتای 28 مرداد 1332 است . کودتایی که نتیجه اقدام شوم امریکا به همراه دجالان انگلیسی و پادشاه فاسد و بی لیاقت پهلوی دوم و دل بستن برخی رهبران نهضت ملی شدن صنعت نفت به آمریکا بود.

    کودتایی که سکان مدیریت کشور را کاملاً در دست استکبار جهانی و استبداد داخلی قرار داد. هدف پلید آمریکا در این کودتای شوم علیرغم تظاهر به حفاظت ایران در برابر خطر نفوذ کمونسیم چیزی جز جلوگیری از فراگیر شدن ندای به حق مردم در مساله ملی شدن صنعت نفت و روی کار آمدن مجدد حکومت وابسته پهلوی برای مزدوری هرچه بیشتر آنان در جهت چپاول منابع و ذخایر بزرگ ایران توسط امریکا نبود.

    آنچه که نباید در بازخوانی این ماجرا مورد غفلت قرار گیرد این است که اگر چه این کودتا با کمک مالی و پشتیبانی و برنامه ریزی آمریکا و انگلیس صورت پذیرفت ولی نباید از نقش عوامل مزدور داخلی و وطن فروشان و دلدادگان به آمریکا غافل شد، زاهدی ها و شعبان بی مخ ها همواره پادوهای استعمار و استکبار بوده و خواهند بود. علاوه برآن تشتت آراء و خود محوری و اختلاف در بین رهبران نهضت نیز از زمینه های این فاجعه بود. به راستی اگر دلدادگی برخی از رهبران نهضت ملی شدن صنعت نفت به قدرت نوظهور آمریکا نبود، اگر آقای مصدق به نامه آیت الله کاشانی پاسخ مثبت می داد و از توده ی مردمی که در سایه اسلام ، رهبریت آن بزرگوار را پذیرفت بودند،کمک می گرفت، آیا سرنوشت و تاریخ ملت ما اینگونه رقم می خورد؟ آیا 25سال سیاه و  نکبت بار دوران ستم شاهی بر ما تحمیل می شد؟

    نگاهی دوباره به این حادثه تاسف بار و پی آمدهای آن نشان می دهد که اعتماد به امریکا همواره زهر مهلکی بر پیکره این ملت وارد نموده و جز شور بختی نتیجه ای نداشته است.

    یادمان نرود، عملیات آژاکس که در حقیقت با بهره گیری از ایجاد اغتشاش و هرج و مرج ، زمینه فاجعه کودتا را فراهم آورد، شیوه ای است که همواره با رنگ و لعاب جدید از سوی استکبار اجرا خواهد شد. اینک که چهل سال است ما با تأسی به اسلام و با رهبریت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از یوغ استعمار و استکبار رها شده ایم، آیا لحظه ای انقلاب اسلامی از دشمنی آمریکا و اذنابش در امان بوده است؟

    و اینک در این برهه حساس با یادآوری خاطره تلخ کودتای 28 مرداد باید گوش به فرمان رهبریت معظم انقلاب داشته و مراقب باشیم تا شاهد تکرار اینگونه حوادث تلخ تاریخ نباشیم.

    هرج و مرج و جنگ اقتصادی، ایجاد اختلاف، شایعه جنگ، همه و همه، عملیات آژاکس دیگری هستند تا مارا به پای میز مذاکره کشانده و امتیازهای نقد از ما بستانند و وعده های نسیه بدهند. همچنانکه در برجام چنین کردند.

    ما اساتید بسیجی دانشگاه پیام نور بر این باوریم که مذاکره با آمریکا راه برون رفت از مشکلات نیست و سایه جنگ نیز واقعیتی جز سراب ندارد. بلکه راه برون رفت از وضعیت موجود علاوه بر اتکال برخداوند و اطمینان به یاری پروردگار، بازگشت به شیوه و سیره امام خمینی(ره) و عملیاتی کردن فرمانهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با نگاه به نیروها و توانمندیهای داخلی است.

   درنهایت از دانشگاهیان و اندیشمندان فرهیخته انتظار است در تنویر افکار عمومی و تبیین و تشریح ابعاد خباثت شیطان بزرگ اهتمام لازم را مبذول دارند.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

بیست وهشتم مرداد 1397

بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر