اخبار

بیانات فرمانده کل قوا در دیداربا فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش

بیانات فرمانده کل قوا در دیداربا فرماندهان وکارکنان نیروی هوایی ارتش

۱۳۹۷/۱۱/۱۹

 

راهپیمایی ۲۲ بهمن یکی از شگفتی سازی‌هاست؛ مثل خود انقلاب. اینکه مردم بیایند به خیابان‌ها، در هوای سرد بهمن و این راهپیمایی ۴۰ سال ادامه داشته باشد/ معتقدم امسال این حرکت راهپیمایی ۲۲ بهمن پرشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود/ راه‌پیمایی را مظهر اختلافات قرار ندهید. وقتی پای انقلاب وسط است، اختلاف سلیقه‌ها رنگ می‌بازد. جای تسویه حساب، ۲۲ بهمن نیست.

خبرها به من می‌رسد، بیشتر از افراد دیگر هم می‌رسد، اما ملت ایران امروز مثل یک قهرمان، مثل یک شخصیت برتر در مقابل یک دشمن خبیث حیله‌گر ایستاده و می‌داند دنبال چیست و با همه‌ی قدرت، پشت انقلاب ایستاده است. یک جاهایی گله‌مندی هم هست،‌ اما این‌ها باعث نشده که ملت ایران از سرافرازی و عزت روی‌گردان شود و نشده. تصویر من از ملت این است
.

 

مسئولان به اروپا هم مثل آمریکا اعتماد نکنند/ نمی‌گویم با اروپا ارتباط نداشته باشیم، بحث اعتماد است. در خیابان‌های پاریس به مردم معترض، حمله میکنند و کورشان میکنند؛ آنوقت از ما مطالبه حقوق بشر میکنند. شما اصلا میشناسید حقوق بشر را؟ به اینها نمی‌شود اعتماد کرد و احترام گذاشت. فرانسه یکجور، انگلیس یکجور و هر کدام یک‌جور دیگر/ بدانیم با چه کسی قرار می‌بندیم و سر چه می‌بندیم.

 

آمریکا مظهر شرارت است/ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو. یعنی مرگ بر سردمداران آمریکا که در این دوره این افراد هستند. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما عده معدودی که این کشور را اداره میکنید؛ ما با ملت آمریکا کاری نداریم. ثانیاً تا وقتی آمریکا خباثت و رذالت دارد، این مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.

 

۲۲ بهمن امسال به یاری پروردگار و در پرتو همین عوامل تاریخ‌ساز به معنای واقعی کلمه دشمن‌شکن خواهد شد و با هوشیاری ملت و حضور همه‌ی سلایق و دیدگاه‌ها، پرشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

 

جشن سالانه‌ی انقلاب در کشورهایی که انقلاب کرده‌اند به رژه‌ی نیروهای مسلح در مقابل چند نفر تبدیل شده است اما در ایران سرافراز، ۴۰ سال است مردم در سراسر کشور به خیابان‌ها می‌آیند و بر ادامه‌ی راه انقلاب تأکید می‌کنند که این مسئله، از معجزات شگفتی‌ساز انقلاب است و باید با تمام قدرت ادامه یابد.

 

در جامعه اختلاف سلیقه وجود دارد اما وقتی پای انقلاب و نظام و ۲۲ بهمن به میان می‌آید، همه‌ی اختلاف‌ها رنگ می‌بازد و همه در کنار هم به میدان می‌آیند.

 

مسئولان رژیم آمریکا ضمن اهانت به ملت ایران می‌گویند چرا «مرگ بر آمریکا» می‌گویید، برای روشن شدن ذهن مقامات آمریکایی تأکید می‌کنیم که ما کاری به ملت آمریکا نداریم و مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر حاکمان آمریکا که در این دوره، «مرگ بر ترامپ و بولتون و پمپئو» می‌شود.تا وقتی رژیم آمریکا بر مبنای شرارت، دخالت، خباثت و رذالت حرکت می‌کند، شعار مرگ بر آمریکا از دهان ملت مقتدر ایران نخواهد افتاد.

 

به مسئولان توصیه می‌کنم به این‌ها هم اعتماد نکنند؛ البته نمی‌گوییم با آن‌ها مراوده نداشته باشیم بلکه با چشم بدبینی به اروپایی‌ها نگاه کنید.

 

درباره‌ی آمریکا هم از چند سال قبل و در مذاکرات هسته‌ای، هم در جلسات خصوصی و هم در جلسات عمومی مکرر به مسئولان می‌گفتم به آمریکایی‌ها اعتمادی ندارم و شما هم به قول و حرف و لبخند و امضای آن‌ها اعتماد نکنید. اکنون نتیجه این شده است که مسئولانی که آن روزها مذاکره می‌کردند، خودشان می‌گویند آمریکا غیر قابل اعتماد است. باید از اول این را تشخیص می‌دادند و بر این مبنا حرکت می‌کردند.

 

همین اروپایی‌ها که با وقاحت از ایران مطالبه‌ی حقوق بشری می‌کنند، در پاریس نیروهای مسلح را به جان مردم می‌اندازند و مردمشان را کور می‌کنند اما درعین‌حال متکبرانه از ایران طلبکاری می‌کنند درحالی‌که باید به آن‌ها گفت شما اصلاً حقوق بشر را می‌شناسید؟

 

 در جایگاه یک کشور مقتدر و توانا با همه‌ی دنیا به جز چند استثنا ارتباط داریم و خواهیم داشت اما باید بدانیم با چه کسانی داریم حرف می‌زنیم و اقدامات فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها و دیگران را در مقاطع مختلف از یاد نبریم.

 

نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و مراحل مختلف بعد از آن، نقش‌آفرین بود که ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و بیعت جمعی از نیروی هوایی ارتش با امام راحل رحمه‌الله، اولین نقش‌آفرینی و همانند خودِ انقلاب، شگفتی‌ساز و «رزق لا یُحتَسب» بود.

 

۱۹ بهمن ۵۷، جلوه‌ی تسلط بر نفس، احساس وظیفه و احساس قدرت بود؛ چراکه در آن رویداد، جوانان از طاغوت نترسیدند و با غلبه بر ترس خود و امیدواری به خداوند، با شجاعت به دیدار امام آمدند که امروز هم به همین ویژگی‌ها نیاز داریم.

 

نقش نیروی هوایی در قضایای شب ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۷، افشای کودتا در پایگاه شهید نوژه‌ی همدان به‌وسیله‌ی یک افسر جوان نیروی هوایی، تشکیل جهاد خودکفایی به‌وسیله‌ی نیروی هوایی، اولین واکنش کوبنده در روزهای آغاز جنگ تحمیلی به‌وسیله‌ی جنگنده‌های نیروی هوایی و بمباران بسیاری از پایگاه‌های عراق و نقش‌آفرینی در طول دوران دفاع مقدس، آغاز ساخت هواپیمای جنگی و پشتیبانی از مدافعان حرم از جمله اقدامات برجسته‌ی نیروی هوایی و جزو تاریخ و هویت این نیرو است.تنها نیرویی که توانست چنین شخصیت‌های برجسته‌ای را تربیت کند و استعداد درونی آن‌ها را به فعلیت برساند، انقلاب اسلامی و حرکت عظیم ملت ایران است.

 

بنده از گرفتاری‌ها، گرانی‌ها و دیگر مشکلات مطلع هستم اما به کشور نگاه خوشبینانه دارم چراکه مشاهده می‌کنم ملت همچون یک قهرمان و یک شخصیت قوی در مقابل جبهه‌ی دشمن ایستاده است و می‌داند چه مسیر و اهدافی را باید دنبال کند.مردم، گله‌مندی، ناراحتی و توقعاتی دارند اما هیچ مسئله‌ای هرگز موجب نشده و نمی‌شود که ملت از پشتیبانی همه‌جانبه از آرمان‌ها و اهداف امام و انقلاب و نظام روی‌گردان شود.

 

هرکس در هرجا که هست به وظایف خود عمل کند تا همه‌ی خانه‌های جدول عمومیِ وظایف ملت و مسئولان پُر شود و شتاب حرکت ایران عزیز به سمت اهداف، بیشتر شود.منطق اسلام این است که از دشمن نهراسید بلکه از انحراف از صراط مستقیم بترسید و اگر درست عمل کنید، به یاری پروردگار حتماً پیروز خواهید شد.در آن صورت، سرنوشت ایرانِ ما همچون دوران رژیم پهلوی یا کشورهایی همچون عربستان می‌شود که آمریکا بر سرنوشت و منابع و منافعشان مسلط شده است.

 

ممکن است کسانی به هر دلیل و منطق و مبنایی، از فلان مسئول یا فلان آقا خوششان نیاید اما نباید با شعار دادن بر ضد او، راه‌پیمایی را به مظهر اختلاف و درگیری تبدیل کنند، چراکه این حرکت پُرشور ملی باید همچنان باعظمت و وحدت ادامه یابد.

 

در سایه‌ی توکل، احساس مسئولیت و عمل مردم و مسئولان به وظایف خود، پروردگار با لطف و عنایت خویش، راه را برای ملت ایران باز خواهد کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر