اخبار

بیانات مقام معظم رهبری دردیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

بیانات مقام معظم رهبری دردیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

۱۳۹۸/۰۱/۱۴

 

 

امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ادامه‌ی بعثت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله است و وعده‌ی خدا، پیروزی جبهه‌ی حق در مصاف توحید و طاغوت است.

 

در حادثه‌ی سیل، تلاش مردم و روحیه‌ی همبستگی و بسیج‌شوندگی در میان آنان، بسیار خوب بود و ملت ایران جانانه وارد میدان شدند و کمک‌کار مسئولان بودند و مسئولان نیز با همین پشتیبانی مردمی و با اتفاق کلمه توانستند اقدامات ابتدایی را انجام دهند.

 

به مسئولان تأکید کرده‌ام که کارهای اصلی یعنی بازسازی ویرانی‌ها و جبران خسارت‌ها، از این به بعد است و باید این خسارات و صدمات جبران شود.البته مردم عزیز در مناطق سیل‌زده باید به همکاری با مسئولان ادامه دهند زیرا کمک آن‌ها حقیقتاً گره‌گشا خواهد بود.

 

طاغوت درواقع همان جریان و خطِ مقابلِ حرکت توحیدی است که مصداق امروز آن رؤسای جمهور در آمریکا و برخی کشورهای دیگر، هستند.

 

هدف از بعثت انبیا، ایجاد جامعه‌ی فاضله و تمدن نوین بوده ودر این تمدن، همه‌ی لوازم آن از جمله علم، اخلاق، سبک زندگی و حتی جنگ نیز وجود دارد.

 

در اسلام، جنگ وجود دارد اما موضوع مهم، جهت‌گیری این جنگ است زیرا جریان طاغوت همواره برای اشاعه‌ی فساد و قدرت‌طلبی و مقاصد خبیث، جنگ به راه انداخته است که این جنگ مذموم است اما مقابله با طاغوت، ممدوح است.

 

تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در طول سال‌های متمادی، نمونه‌ی بارز جنگ‌افروزی‌های طاغوت، و مقابله‌ی مجاهدان فلسطینی و حزب‌الله لبنان و همچنین دفاع ۸ساله‌ی ملت ایران، مصداق بارز جهاد در راه خدا است.

 

علت دشمنی با نظام جمهوری اسلامی همان خط دشمنی جبهه‌ی طاغوت با جبهه‌ی توحید است و اینکه گفته می‌شود دشمن‌تراشی نکنید، حرف نادرستی است زیرا جبهه‌ی طاغوت با اصل و هویت حرکت توحیدی مخالف است و آمریکا و نوکرهای او همچون آل سعود، به کمتر از دست کشیدن از حرکت در مسیر توحید راضی نمی‌شوند.

 

اگر ملت ایران همان‌گونه که تا به حال حرکت کرده است، به مسیر خود ادامه دهد، قطعاً بر دشمنان یعنی آمریکا و اذناب او غلبه خواهد کرد و پیروز خواهد شد.البته این نتیجه‌ی پیروزی، قابل تغییر است و آن، در شرایطی است که دچار کوتاهی، عدم همراهی، عدم صداقت و دست کشیدن از مجاهدت در راه خدا بشویم.

 

اما ملت ایران نشان داده است که این‌گونه نیست و امروز جوانان کشور با انگیزه، معرفت و آمادگی بیشتر از جوانان نسل‌های قبل، این مسیر را ادامه خواهند داد و به همین علت است که من همواره جوان‌ها را خطاب قرار می‌دهم.

 

امروز همه به‌ویژه جوانان باید در عرصه‌های علم و فناوری، اخلاق، سبک زندگی، مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی و در جبهه‌ی حرکت‌های سیاسی و آگاهانه، فعال و پرنشاط در صحنه حضور داشته باشند.

 

فردای ایران اسلامی متعلق به جوانان مؤمن و پرانگیزه‌ای است که با اراده‌ی قاطع و فکر روشن و ابتکارهای پی‌درپی می‌توانند کشور را به اوج اعتلا برسانند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر