اخبار

بیانات مقام معظم رهبری دردیدار کارگران

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگران

۱۳۹۸/۲/۴

 

دشمن از اول انقلاب بر روی همه‌ی نقاطی که می‌توانسته جامعه را به هرج و مرج بکشد تکیه کرده؛ از جمله مسئله‌ی کار و کارگر. ۴۰سال است کارگران توی دهن دشمن زده‌اند. مسئولین کشور این را قدر بدانند/ کسانی هستند که دنبال سوءاستفاده خودشان هستند؛ کارخانه سرِپا را از دولت می‌خرند و از بین می‌برند و ماشین‌های کارخانه را می‌فروشند و در زمین آن برج می‌سازند. باید جلوی اینها را همه‌ی قوه‌ها بگیرند و با آن مبارزه کنند.

 

دشمن علیه ملت و انقلاب عظیم و جمهوری اسلامیِ ما که فریاد عدالت را در جهان سر داده و ملت‌ها را متوجه خود ساخته بارها اقدام کرده و ناکام شده؛ حالا هم پرداخته به مسائل گوناگون اقتصادی و می‌گویند می‌خواهیم ملت ایران را به زانو دربیاوریم. اما بدانند ملت ایران در مقابل آن‌ها به زانو درنخواهد آمد.

 

این حرکت اخیر آمریکا برای تحریم فروش نفت ایران به جایی نمیرسد. ما آنقدری که نیاز داریم و خودمان اراده می‌کنیم، می‌توانیم نفت خود را صادر کنیم. آنها به خیال خودشان راه را مسدود کرده‌اند اما ملت فعال و مسئولین بیدار اگر دامن همت به کمر بزنند بن‌بست‌ها را باز خواهند کرد/ ملت ایران ملتی نیست که در مقابل دشمنی آنها ساکت بنشیند/ هرچه ما کمتر وابسته به این شکل از فروش نفت باشیم، قدر می‌دانیم و این برای ما بهتر است.

 

دشمن برای به زانو در آوردن ملت ایران بر فشار اقتصادی متمرکز شده است اما بداند این ملت هیچگاه به زانو در نمی آید و ضمن استفاده از فرصت تحریم برای رشد و شکوفایی، دشمنی‌های آمریکا را بی پاسخ نمی‌گذارد.

 

کار یک ارزش والا است و این موضوع باید به یک فهم عمومی در جامعه تبدیل شود تا جایگاه ارزشمند کارگر نیز شناخته شود.رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود، تصمیم‌های سردمداران آمریکایی و صهیونیستی درباره نفت و مسائل اقتصادیِ دیگر، تأثیرگذار نخواهد بود.

 

«رونق تولید»، «حمایت از کالای ایرانی»، «تحرک کاری» و «اقتصاد مقاومتی» در واقع زمینه‌ساز عزت ملی و نفوذناپذیری در برابر تصمیم‌های بیگانگان خواهد شد.

 

ملتها هیچگاه راضی نخواهند شد تا تحت تأثیر و نفوذ تصمیمات دشمنان خود قرار گیرند.آنها می‌گویند دشمن نظام جمهوری اسلامی هستیم و با ملت ایران دشمنی نداریم اما دشمنی با جمهوری اسلامی، دشمنی با ملت ایران است زیرا جمهوری اسلامی به کمک و مدد مردم برپاست و اگر کمک مردم نبود، جمهوری اسلامی نبود.ملت ایران به‌ویژه کارگران در همه این موارد، بر دهان دشمن زدند و او را مأیوس کردند.
 

مسئولان کشور و سیاست‌سازان و مجریان سیاستها باید قدر جامعه کارگری را بدانند و به مسائل اساسی آنها همچون امنیت شغلی، احترام به کارگر و موضوع دستمزد کارگران توجه صحیح و دقیقی داشته باشند.

 

بعضی خریداران کارخانه‌ها با از بین بردن کارخانه، فروش تجهیزات آن، و تبدیل کردن زمین کارخانه به بُرج، سوءاستفاده می کنند که همه مسئولان در سه قوه، باید با اینگونه مسائل مقابله جدی کنند.

 

در زمینه مقابله با واردات بی‌رویه کالاهای خارجی، مقررات سختی وجود دارد اما این ضوابط باید با قاطعیت اجرا شوند.تحریمها اگرچه در برخی موارد زمینه‌ساز بروز مشکلات می‌شوند اما اگر با آنها مقابله صحیح و منطقی شود، به نفع کشور خواهد بود زیرا تحریمها موجب تکیه بر توان، ظرفیت و ابتکارهای داخلی خواهد شد.

 

آمریکایی‌ها با تمرکز بر مسائل اقتصادی به دنبال به زانو درآوردن ملت ایران هستند اما بدانند این حرکت اخیر آنان نیز ناکام می‌ماند و ملت بزرگ و عزیز ایران در مقابل شیطان بزرگ هیچگاه به زانو در نخواهد آمد.

 

ملت فعال و مسئولان هوشیار ایران نشان داده اند اگر همت کنند همه بن‌بست‌ها را می‌شکنند و قطعاً این تلاش آمریکایی‌ها هم به جایی نمی‌رسد و جمهوری اسلامی هر مقدار لازم داشته باشد و اراده کند، نفت صادر خواهد کرد.

 

بدانید دشمنی‌های شما بی‌پاسخ نخواهد ماند و ملت ایران، ملتی نیست که علیه او کار و توطئه کنند و او بنشیند و تماشا کند.

 

کاهش وابستگی به فروش نفت را قدر و نوعی فرصت می‌دانیم و از آن برای تکیه بیشتر بر توانایی‌های داخلی استفاده می‌کنیم.

 

باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روشهایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاههای مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.

 

رشد فرد و جامعه در گرو اراده و همت و تلاش است و جوامعی که در دنیا از لحاظ مادی رشد کرده‌اند، بر اثر همین عوامل بوده است چراکه خداوند وعده داده به کسانی که برای دنیا هم کار می‌کنند، کمک خواهد کرد.تحقق این اهداف به کار و تلاش مستمر نیاز دارد.

 

هدف از بیان گام دوم این بود که باید با همان انگیزه و همت بلندی که کشور را از زیر لگد مستکبران خارج کرد به حرکت پرشور برای رسیدن به قله‌های بلند پیشرفت و عزت ادامه داد.

 

به فضل الهی مجموعه‌های گوناگون و غالباً جوان در سراسر ایران عزیز مشغول فعالیت هستند تا در پرتو حرکتی عظیم، ملت ایران به قله‌های رفیع عزت مادی و معنوی برسد.

 

در همین بلای طبیعیِ سیل، با وجودی که کسی ملت را به صحنه دعوت نکرد، مردم همچون سیل به کمک سیل‌زده‌ها رفتند و جوانان از سراسر کشور به کمک مردم و جوانان محلی شتافتند که این وحدت و همدردی و تلاش ملی، بسیار مهم و نوید دهنده آینده‌ای خوب خواهد بود.

 

همانگونه که اخیراً گفته شد، تلاشهای دشمنان آخرین نفسهای دشمنیِ آنان است و دشمنان سر انجام از خصومت علیه ملت ایران خسته خواهند شد اما این ملت از کار و تلاش و پایداری و پیشرفت هیچگاه خسته نخواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر