اخبار

بیانات مقام معظم رهبری دردیدار با مردم آذربایجان شرقی

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی

۱۳۹۷/۱۱/۲۹
 

دشمن امروز ضعیف است. آن‌وقت این دولتمردان ضعیف‌العقل یا احمقهای درجه یک خودشان را به در و دیوار می‌زنند و کنفرانس ورشو را تشکیل می‌دهند که به‌جایی نمی‌رسد/ وقتی دشمن ضعیف است، هارت و پورت می‌کند. این نباید توی دل مسئولان را خالی کند/ آبروی خیلی از سران کشورهای مسلمان که با رژیم صهیونیستی و آمریکا در ورشو نشستند و علیه اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی هم‌پیمان شدند نیز در این حوادث رفت.

 

مسئولان، دوست و دشمن را بشناسند و فریب نخورند. دشمن گاهی دندان نشان می‌دهد، گاهی مشت می‌زند و گاهی لبخند؛ این‌ها فرقی ندارند. در دل‌های نجس و سرشار از کینه آن‌ها نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی «دشمنی» است/ دشمنی آمریکا که آشکار است؛ اروپایی‌ها هم امروز خدعه می‌کنند. مسئولان مواظب باشند فریب نخورند. به‌نام اینکه حالا یک کاری بکنیم، کشور را دچار مشکل نکنند؛ بدانند دست خدا بالای دست‌هاست.

 

درباره این جوانانی که در راه امنیت کشور جان خود را فدا کردند بگویم: این حوادث باید ما را آگاه کند که امنیت به چه قیمتی به‌دست می‌آید. برخی کسانی که از امنیت کشور استفاده می‌کنند و کار و ورزش خود را انجام می‌دهند و بعد نمکدان می‌شکنند، بدانند امنیت از این راه به‌دست می‌آید/ درود خدا بر ملت شهیدپرور اصفهان که آن تشییع را به‌راه انداختند. درود خدا بر سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و ارتش و دیگران.

 

من در پایان بیانیه از مردم برای راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر کردم لکن این تشکر خیلی کمتر از حق مردم است؛ ملت کار بزرگی انجام داد. تقریبا در همه‌ی کشور، جمعیت بیشتری آمدند/ دشمنان کتمان می‌کنند. اما می‌دانند ملتی که این‌جور در صحنه است، نمی‌تواند هیچ آسیبی به او برسانند/ یک عده خودشان ضعیف شده‌اند و می‌گویند انقلاب ضعیف شده. ضعف‌های خود را به ملت نسبت می‌دهند

 

مردم به‌ویژه جوانان و همچنین مسئولان باید با وقت‌شناسی و اقدام بهنگام، از ظرفیت‌های فراوان به‌منظور حل مشکلات کشور استفاده کنند.

 

من در بیانیه‌ی چند روز پیش، از مردم ایران تشکر کردم اما آن تشکر خیلی کمتر و کوچک‌تر از حق ملت ایران است زیرا مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن امسال، کار بزرگی انجام دادند.

 

گزارش‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهند در اکثر شهرهای کشور حضور مردم نسبت به سال‌های قبل، بیشتر و متراکم‌تر بوده است که با همه‌ی وجود از مردم سپاسگزاری می‌کنم.اگرچه دشمن در تبلیغات خود این حضور را کتمان و یا سعی در کوچک‌نمایی آن می‌کند، اما این واقعیت را می‌بینند و معنای این حضور عظیم مردمی را متوجه می‌شوند.

 

حضور گسترده‌ی مردمی در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن امسال، در واقع یک حرکت سیاسی، امنیتی، انقلابی، آگاهانه و پُرمعنا بود و مردم همان شعار اصلی یعنی «مرگ بر آمریکا» را که به‌معنای مرگ بر سلطه‌گری و توطئه‌گری و تجاوزگری و دست‌اندازی به حقوق ملت‌ها است، سردادند.

 

باید شکرگزار خداوند بود زیرا دل‌های مردم به دست او است و در واقع خداوند متعال بود که مردم را به خیابان‌ها آورد.مردم همین‌هایی هستند که در روز ۲۲ بهمن در خیابان‌ها دیدید و خداوند این ملت را که با بصیرت از هویت و کشور خود دفاع می‌کنند، مورد لطف قرار خواهد داد.

 

این شهادت‌ها باید ما را هوشیار و آگاه کند که امنیت کشور به قیمت خون بهترین جوانان کشور به دست می‌آید و همه باید قدردان این جان‌فشانی‌ها باشیم.مردم اصفهان همواره جزو پیشگامان نهضت و انقلاب اسلامی بوده و هستند.

 

این قیام مردمی (۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ و قیام مردم تبریز ) دو ویژگی مهم داشت: ۱. وقت‌شناسی و ۲. اقدام بهنگام.

 

امروز نظام جمهوری اسلامی از لحاظ فرصت و موقعیت و از لحاظ زمان اقدام و حرکت، در بهترین شرایط قرار دارد.امروز روز کار و حرکت دولت، مسئولان، ملت و به‌خصوص جوانان است که باید ظرفیت‌های بلااستفاده‌ی فراوان و گسترده‌ی کشور را شناسایی و بهره‌برداری کنند.

 

گروه‌های جوانِ مؤمن و انقلابی باید هر کاری را که امکان‌پذیر است در چهارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسی نباید بمانند.ما نمی‌خواهیم خود را به ساده‌لوحی بزنیم و از دشمن غافل شویم اما واقعیات نشانگر آن است که دشمن به‌شدت گرفتار مسائل داخلی و خارجی است.

 

«مشکلات اجتماعی»، «افسردگی و سرخوردگی جوانان»، «افزایش آمار قتل و جنایت»، «گسترش اعتیاد و مواد مخدر»، «درگیری میان سران آمریکا» و «بدهی‌های عجیب و غریب» همه‌ی این موارد مستند به آمارها و گزارش‌های رسمی و داخلی آمریکا است و به‌دلیل همین مشکلات و گرفتاری‌ها، دچار وضعیت کنونی در سوریه و عراق و افغانستان شده‌اند و به‌شدت نیز عصبانی هستند.

 

دولتمردان ضعیف‌العقل آمریکا از برخی دولت‌های همکار خود و دولت‌های ضعیف و مرعوب برای نشست ورشو و تصمیم‌گیری ضد ایران دعوت کردند اما این نشست به هیچ نتیجه‌ای نرسید و همه‌ی این‌ها نشانه‌ی ضعف است و دشمن که در حالت ضعف دچار عصبانیت می‌شود، شروع به جنجال و فحاشی می‌کند.این جنجال‌ها که از روی ضعف است، نباید دل فلان مسئول را خالی و یا فلان جوان را دچار خطا کند.

 

آن روزی که این انقلاب یک نهال ضعیف بود، همه‌ی دشمنان متحد شدند ولی نتوانستند کاری بکنند، بنابراین امروز که آن نهال تبدیل به یک درخت تناور شده است، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.امروز هم ما به دشمن می‌گوییم، هر غلطی می‌توانی بکنی، بکن اما بدان که هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی.

 

این افراد(هم‌نشینی مقامات کشورهای به‌ظاهر مسلمان با رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانی با آمریکا )در میان ملت خود نیز هیچ آبرویی ندارند.

 

همه‌ی مشکلات کشور اعم از گرانی‌ها، کاهش ارزش ریال و مسائل تولید داخلی قابل حل است اما نیازمند صبر، تدبیر، اتحاد و جدیت مسئولان در حرکت است.

 

شما جوانان عزیز، موتور پیشران حرکت کشور هستید و باید خود را از لحاظ روحی، معنوی، اخلاقی، جسمی، علمی و توانایی‌های مدیریتی و تشکیلاتی آماده کنید و مدیریت کشور را به دست بگیرید. البته از تجربه‌ی پیران نیز باید استفاده کنید.

 

جوانان می‌توانند کشور را به قله برسانند و باید آمادگی خود را در عمل و همچنین با ثبات قدم نشان دهند.دشمن را درست بشناسید و مراقب باشید فریب او را نخورید، چه هنگامی که مشت و دندان نشان می‌دهد و چه هنگامی که لبخند می‌زند.

 

بدانید، دل‌های دشمنان بسیار بیشتر از حرف‌هایی که بر زبان می‌آورند، مملو از بغض و کینه نسبت به اسلام و مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین نباید خدعه‌ی دشمن را قبول کرد.

 

تکلیف آمریکایی‌ها که مشخص است زیرا شمشیر را از رو بسته‌اند اما باید مراقب اروپایی‌ها بود زیرا آن‌ها نیز با خدعه عمل می‌کنند.من به مسئولین و دولتی‌ها نمی‌گویم چه کنند اما باید بنشینند، فکر کنند و به‌گونه‌ای عمل کنند که فریب آن‌ها را نخورند و به امید آنکه حالا کاری بکنیم، خودشان و ملت را دچار مشکل نکنند.از دشمن وحشت هم نکنید و بدانید که دست خدا بالای همه‌ی دست‌ها است و خداوند پشتیبان ملتی است که دین او را یاری می‌کنند.

 

باید نام و اعتبار و جایگاه شهدا و خانواده‌های آنان را روزبه‌روز افزایش داد زیرا شهدا، شاخص‌های مسیر حرکت انقلاب هستند.به لطف خداوند، جوان‌های عزیز روزی را خواهند دید که همه‌ی آنچه را که به دنبال آن هستیم، محقق و متجلی خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر